Adviseur Openbare Orde en Veiligheid

Leigraafseweg 8, 6983 BP Doesburg, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 8-16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

8-16

Publicatiedatum:

7 feb 2025

Organisatie       
Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Wat maakt werken bij Doesburg fijn? We zijn een compacte en dynamische organisatie, volop in ontwikkeling. De organisatie is verdeeld in 4 afdelingen, met daarin samenwerkende teams die staan voor goede dienstverlening aan de inwoners. De verantwoordelijkheid ligt laag binnen de organisatie en de lijnen met het bestuur zijn kort. In een team werk je samen met behulpzame en talentvolle collega’s in een informele sfeer.
In Doesburg krijg je de kans om alles uit jezelf te halen, kun je je eigen werk regisseren en heb je een breed takenpakket. Spreekt dat je aan? Kom dan werken bij de gemeente Doesburg!

Inhuur in overbruggingsperiode
Op dit moment werven wij een vacature voor de rol van adviseur Openbare Orde en veiligheid. Er valt een gat tussen het vertrek van onze huidige adviseur en de komst van de nieuwe adviseur. Graag overbruggen we deze periode met een ervaren adviseur die snel inzetbaar is en snel kan schakelen. Het gaat in deze periode om een deel van het takenpakket.

Opdracht
Je bent de eerste adviseur en sparringpartner van de burgemeester en je collega’s op het gebied van openbare orde en veiligheid. In deze overbruggingsperiode zal dit vooral gaan over concrete gevallen zoals drugsoverlast, een woningsluiting of een verwarde persoon. Hierin heb je naast een adviserende ook een uitvoerende rol. Je bent het eerste aanspreekpunt voor diverse partijen in de veiligheidsketen.

Je neemt deel aan veiligheidsoverleggen en treedt op als accountmanager voor de veiligheidsregio Gelderland Midden. Waar mogelijk draai je mee in het regionale piket. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Per direct beschikbaar voor 8 tot 16 uur per week gedurende de hele opdracht;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van veiligheid;
3. Bereid om flexibel ingezet te worden, ook buiten de reguliere werktijden bereikbaar zijn voor vragen en advies.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met Openbare Orde en Veiligheid (30 punten);
5. Aantoonbare juridische kennis op het gebied van bevoegdheden burgmeester (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);
7. Aantoonbare kennis van crisisorganisatie (licht dit duidelijk toe in het cv) (10 punten);
8. Bereidheid mee te draaien in regionaal piket (licht dit duidelijk toe in het cv) (10 punten).

Competenties

  • In staat om snel te schakelen, te prioriteren en vervolgens verantwoord besluiten te kunnen nemen;

  • Politieke, bestuurlijke sensitiviteit;

  • Stressbestendigheid;

  • Hands-on mentaliteit, denkende doener. Je moet in Doesburg, naast denken en adviseren, ook doen/uitvoeren;

  • Samenwerker;

  • In staat om snel contacten te leggen en goed te onderhouden intern en extern.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: te bepalen in overleg, graag vanuit gemiddeld aantal uren werken.
Is hybride werken mogelijk:  ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn digitaal gepland op vrijdag 14 februari 2025 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 13 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.