W. van der Knoopdreef 1, 1132 KN Volendam, Nederland
Begindatum:
3 mrt 2025Einddatum:
3 sept 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
14 feb 2025Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken. Edam-Volendam is een wereldmerk.
Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: ‘Ondernemend en Betrokken’.
De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.
Opdracht
Het team Bouwen & Milieu maakt samen met het team Omgevingsbeleid deel uit van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Het team Bouwen & Milieu houdt zich o.a. bezig met Vergunningverlening, toezicht & handhaving van het Omgevingsrecht.
Over de functie
Binnen de functie van casemanager omgevingsvergunningen ben je bezig met het proces en de inhoud van beleid, handhaving en bezwaar & beroep van het omgevingsrecht.
Je bent daarbij belast met:
Het bieden van juridische en overige ondersteuning op het gebied van vergunningverlening;
Behandelen van omgevingsvergunningen en principe-initiatieven;
Het voorbereiden op en het vertegenwoordigen van de gemeente in bezwaar en beroepszaken;
Het opstellen van beleid en regelgeving op m.n. het gebied van vergunningverlening binnen het vakgebied;
Advisering m.b.t. juridische vraagstukken en nieuwe wetgeving op het gebied van de fysieke leefomgeving.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1’ (ABW1);
3. Aantoonbare kennis van Wet Algemene Bepalingen Omgevingsrecht (WABO);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als casemanager vergunningen bij een gemeente;
Gunningscriteria weging, totaal 100 punten)
5. Een maximum uurtarief van € 107,25 exclusief btw reiskosten woon-werk verkeer, inclusief fee externe partij (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Besluit Bouwwerken Leefomgeving (BBL) en Bouwverordening (30 punten);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als casemanager vergunningen bij een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Toetsen aan het bestemmingsplan en/of voorbereidingsbesluit (20 punten).
Competenties :
- Analytisch vermogen;
- Oordeelvorming;
- Resultaatgericht;
- Omgevingsbewustzijn;
- Communicatief vaardig.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de kandidaat.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.