Stadsdeel Zuid - Medewerker vergunningen APV medior

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

14 okt 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

14 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving

In het kort

  • Aanvragen voor horeca- en evenementenvergunningen in behandeling nemen en afhandelen.

  • Zorgen dat iedereen in Amsterdam zich veilig en vrij kan voelen. Zowel thuis als op straat.

  • Werken in een gemotiveerd team waar je samenwerkt met collega’s binnen en buiten het eigen cluster.

In de functie van Medewerker vergunningen APV ben jij een allround vergunningverlener op het gebied van horeca en evenementen. Je weet wat er gaande is binnen deze sectoren, onderhoudt goed contact met aanvragers en weet uitstekend binnen welke juridische en beleidsmatige kaders te werken. Je hebt gevoel voor alle relevante belangen. Maakt juiste afwegingen en als geen ander weet je bestuurders goed en tijdig te betrekken en te adviseren. Onze inwoners, ondernemers en organisatorren rekenen erop dat jij met goede en heldere vergunningen eraan bijdraagt dat Amsterdam een aangename, veilige en levendige plek blijft. In de functie van Medewerker Vergunningen APV vervul je een cruciale rol in het afhandelen van aanvragen voor horeca- en evenementenvergunningen. Je bent verantwoordelijk voor het grondig toetsen van deze aanvragen aan de geldende wet- en regelgeving, waarbij een efficiënte afhandeling centraal staat.

Als primair aanspreekpunt en verantwoordelijke sta je garant voor een professionele begeleiding van aanvragers en betrokken partijen. Je bent gewend om zelfstandig aanvragen te behandelen en treedt in overleg met interne en externe adviseurs wanneer dit vereist is.

Door nauwe samenwerking met alle relevante partijen houd je voortdurend zicht op ontwikkelingen binnen de wetgeving en jurisprudentie, die je vervolgens adequaat weet toe te passen. Je beschikt over de vaardigheid om op diverse niveaus verbindingen te leggen en stuurt gericht op het behalen van resultaten.

Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag

  • Je bent verantwoordelijk voor de tijdige en inhoudelijk correcte afhandeling van alle vergunningen, waarbij je zowel reguliere als complexe aanvragen behandelt en hierop regie voert.

  • Als dossierhouder fungeer je als aanspreekpunt voor collega’s van Toezicht en Handhaving, interne afdelingen en externe partners, zowel tijdens als na de vergunningsprocedure.

  • Je speelt een actieve rol in het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming en neemt deel aan overleggen met interne en externe partners, waarbij je soms zelfs de rol van voorzitter op je neemt.

  • Tevens ben je beschikbaar om vragen van zowel interne als externe partners te beantwoorden

    Gemeentelijke organisatie
    De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van stadsdeel Zuid is verantwoordelijk voor het toetsen van vergunningsaanvragen, het toezicht en de handhaving in de bebouwde ruimte. De gemeente Amsterdam werkt graag op een eenduidige manier in het verlenen van diensten aan klanten. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij stadsdeel Zuid werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat zich in de gebieden afspeelt.

Het stadsdeel Zuid heeft ruim 137.000 inwoners die in wijken wonen die sterk van elkaar verschillen. Het stadsdeel verbindt grootstedelijke ontwikkelingen en maatschappelijke vraagstukken op buurtniveau. Zuid is een stadsdeel met vele gezichten. Het is het stadsdeel van de Albert Cuypmarkt, de Zuidas, het Rijksmuseum en het Vondelpark. Deze plaatsen zijn in trek bij zowel bewoners als toeristen. We benutten kansen om het internationale karakter op economisch en cultureel gebied verder te ontwikkelen. Informatie over het stadsdeel kan je vinden op www.zuid.amsterdam.nl.

Referentie
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:

  • organisatie

  • naam contactpersoon

  • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Eis - Draaideurconstructie
Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?

Let op antwoordmogelijkheden:
Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)

Eis - Eigen Verklaring Arbeidsovereenkomst tussen Inschrijver en Kandidaat
De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).

De voorlopig winnende Inschrijver levert binnen 2 werkdagen na het bericht van het voornemen tot gunning via Mercell deze, door de voorlopig winnende Inschrijver en aangeboden kandidaat getekende versie van de Eigen Verklaring aan.

Als dit document niet tijdig is aangeleverd wordt de Inschrijving terzijde gelegd.

De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.

Let op antwoordmogelijkheden:
Ja, kandidaat is in loondienst van Inschrijver.
Nee, kandidaat is niet in loondienst van Inschrijver. (KO)

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma op juridisch vlak (bv HBO rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening)

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

Ervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als vergunningverlener APV

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft werkervaring bij een (middel)grote gemeente

  • Wens- Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de APV van Amsterdam

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werken in een politiek bestuurlijke omgeving

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met vergunningverlening horeca

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met vergunningverlening evenementen

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur