Medior Vergunningverlener Omgevingswet & Secretaris Omgevingstafel

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

Sluit over 21 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 mrt 2025

LET OP! dit is de werving voor een structurele vacature voor de gemeente Rijswijk, waarbij ze gebruik maken van het netwerk van Flextender. Dit betreft dus geen aanbesteding!
Het staat iedereen vrij om te reageren.
Als detacheerder mag je een kandidaat voorstellen. De winnende kandidaat zal eerst een 12 maanden contract ontvangen. Vervolgens kan de kandidaat bij wederzijdse interesse in vaste dienst komen. (het gaat hier dus niet om een detachering overeenkomst). Daarom is het mogelijk hiervoor een wervings fee te vragen. Deze fee kan bij het tarief worden ingevuld, indien dit niet van toepassing is vul je € 0,- in.
Bent u ZZP’er en wilt u in loondienst, dan ben je van ook harte welkom om te reageren.

Gemeente Rijswijk
Werken voor Rijswijk betekent werken voor een gemeente die sterk groeit en grootstedelijke uitdagingen heeft, in een regio die altijd in beweging is. Hier kunnen 60.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond wonen, werken én meedoen. Onze missie is: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’.
Binnen de gemeente Rijswijk vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en stimuleren we een inclusieve (werk)cultuur. Je krijgt een introductieprogramma, een rondleiding door Rijswijk én een warm welkom van jouw nieuwe collega’s. Zo voel je je snel thuis in Rijswijk! Meer weten over wat Rijswijk te bieden heeft? Kijk op www.werkenvoorRijswijk.nl(link is extern).
De komende jaren groeit onze stad verder door. Dit stimuleert de verdere ontwikkeling van onze organisatie, voor onze huidige en toekomstige collega’s. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Groei jij met ons mee?

Jouw team
Wij werken met ongeveer 600 medewerkers verdeeld over 35 teams in 5 domeinen voor Rijswijk. Jij komt te werken in team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg. Een diverse groep van ongeveer 20 professionals, van jonge talenten tot ervaren collega's, met een rijke mix van frisse ideeën en jarenlange kennis.
Het team bestaat uit drie onderdelen vergunningen Omgevingswet, vergunningen APV en Bijzondere Wetten en Erfgoed, waaronder archeologie en monumenten valt. Samenwerken, collegiale ondersteuning, hard werken en plezier hebben met elkaar zijn de 4 kernwoorden die dit team perfect duiden.

Wat ga je doen?
Als medior casemanager ben je verantwoordelijk voor het hele traject van vergunningen en meldingen. Dit betekent vanaf het moment van indienen tot en met de verlening, weigering of wijziging. Je bewaakt de voortgang en de kwaliteit en je zorgt voor afstemming met de betrokken partijen. Je bent verantwoordelijk voor één centraal doel: een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Ook doorloop je zelfstandig de conceptaanvragen en formele vergunningen. Deze handel je ook af. Je zorgt voor de vertaling van beleid naar toetsing en uitvoering. Daarnaast ben je hét aanspreekpunt voor de cases die je behandelt, zowel intern als extern. Wanneer het een zeer juridisch bezwaar bevat, behandel je dit samen met de teamjurist.
De rol van secretaris voer je samen met een collega uit (duo-functie). Je bent de dienstverlenende spin in het web voor het behandelen van ruimtelijke initiatieven. Je voert de regie over het hele proces van de intake- en omgevingstafel en organiseer je de intake van initiatieven. Daarnaast maak je een eerste toets en beoordeling en bereid je een behandeling van een initiatief aan de tafels voor.

 Wie ben jij?
Je kunt je werk als Medior Vergunningverlener Omgevingswet & Secretaris Omgevingstafel goed én met plezier doen als je voldoet aan dit profiel:
Hbo werk- en denkniveau, met een afgeronde opleiding op mbo of hbo niveau in de richting bouwkunde of juridisch
Minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij een gemeente of omgevingsdienst
Je beschikt over kennis en ervaring met betrekking tot de Omgevingswet, Algemeen Bestuursrecht en het ruimtelijke domein
Pre: Ervaring in de vertegenwoordiging van het bestuursorgaan in een bezwaarprocedures

Ons aanbod
Ontwikkelmogelijkheden binnen een gemeente met ambitie
Mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken
Een warme informele werksfeer

Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:

  • Een uitdagende functie voor 36 per week.

  • Bruto maandsalaris van maximaal € 5.313,00 (afhankelijk van werkervaring en opleiding) op basis van 36 uur per week; dit komt overeen met functieschaal 10.

  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.

  • Naast je salaris ook een vitaliteitsbudget en een individueel keuzebudget voor verschillende doelen naar jouw keuze, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of een fiets.

  • Een iPhone en een laptop in bruikleen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur