Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
24 feb 2025Einddatum:
31 jan 2026Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
29 jan 2025Opdrachtomschrijving
In het team Jeugd, Zorg en Basisvoorzieningen werken verschillende opdrachtgevers, project- en bouwmanagers samen aan ruim 70 bouwprojecten. Er is een werkwijze ontwikkeld en tegelijkertijd wordt er veel geleerd in de praktijk. Het geleerde en de gemaakte verbeterslagen willen we vastleggen: een praktisch hand-out (nadrukkelijk geen handboek of AO beschrijving) die ook eenvoudig door gebruikers kan worden doorontwikkeld. Deze hand-out moet aansluiten om de manier waarop de betrokken collega’s samenwerken in Teams.
Naast de hand-out die betrekking heeft op de werkwijze maakt het team gebruik van verschillende formats. De wens is deze te koppelen aan de hand-out, in combinatie met goede voorbeelden en verbeterslagen om het werk te versimpelen.
De verwachting is dat bij de uitvoering van deze opdracht er ook vragen opkomen die nog nadere uitwerking vragen: afspraken die nog niet duidelijk zijn, werkwijze waar nog discussie over is. De uitwerking van een aantal van deze vragen zijn ook onderdeel van de opdracht. Daarnaast is jouw hulp gewenst bij het inbedden van de nieuwe participatieverordening in de werkwijze.
Om de hand-out levend te houden, continu te kunnen blijven verbeteren, is het van belang dat deze makkelijk is aan te passen. Hiervoor is het wel van belang dat duidelijk is welke rol en verantwoordelijk voor het aanpassen waar belegd is en wat er nodig is om met het team zo te gaan werken. Gevraagd wordt hier een voorstel voor te doen, zodat het proces geborgd wordt.
Tot slot wordt er van je verwacht dat je meehelpt in praktische, ondersteunende werkzaamheden voor de ambtelijk opdrachtgevers. Dan kan bijvoorbeeld zijn het vervangen van de secretaris voor het maken van een agenda/verslag of het organiseren van een bijeenkomst.
Werkzaamheden
Hoofdstructuur voor “hand-out” werkwijze in Teams ontwerpen, afstemmen en implementeren;
Verbeteren en versimpelen van huidige formats en koppelen aan werkwijze (eenduidigheid, maar ook hoe kunnen werkzaamheden simpeler, meer geautomatiseerd);
Ondersteunen bieden bij het verder uitwerken van enkele deelprocessen/formats, waaronder het inbedden van de nieuwe participatieverordening in de werkwijze (overige deelprocessen NTB in overleg met opdrachtgever);
Voorstel schrijven voor borging werkwijze voor het werken met de hand-out (rol/verantwoordelijkheid).
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Maatschappelijke Voorzieningen is een jonge directie die zich ontwikkelt tot een professionele club, als onderdeel van het cluster Sociaal van de gemeente Amsterdam. De directie is verantwoordelijk voor het realiseren en onderhouden van maatschappelijke voorzieningen voor een complete, leefbare en inclusieve stad. Zodat iedere Amsterdammer kan meedoen, gelijke kansen krijgt, vitaal en gezond is en werk heeft, ongeacht de buurt waarin hij woont. Amsterdam verandert, groeit en vernieuwt. We bouwen duizenden extra woningen, maar daarmee bouw je nog geen leefbare, complete stad. Daarvoor is een divers en hoogwaardig voorzieningenniveau essentieel. Amsterdammers willen een stad met voldoende scholen, jongerencentra, buurthuizen, 24-uursopvang, sporthallen en kunst & cultuur. Voor hun ontwikkeling, gezondheid, ter ontspanning of als vangnet.
Maatschappelijke Voorzieningen zorgt voor een integrale, gebiedsgerichte realisatie van buurt- en wijkvoorzieningen. Bij nieuwe voorzieningen voor de groei van de stad, bij vervanging, verduurzaming of renovatie van voorzieningen in de bestaande stad en bij extra inspanningen in buurten waar sprake is van een maatschappelijke uitdaging. MV is daarbij de brug tussen het sociale en fysieke domein en maakt de vertaalslag van sociaal beleid naar realisatie. Dat doen we samen met onze partners binnen de gemeente: beleidsafdelingen van de directies Jeugd, Zorg en Diversiteit, Onderwijs, Sport en Bos, Kunst en Cultuur, de stadsdelen, stadsgebied Weesp, Gemeentelijk Vastgoed, Grond & Ontwikkeling en het Project Management Bureau.
Eis - Draaideurconstructie
De aangeboden kandidaat is de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Let op antwoordmogelijkheden:
Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
Eis - Kandidaat in loondienst Inschrijver
De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
De voorlopig winnende Inschrijver toont dit aan door binnen de standstill-periode van 2 werkdagen een kopie van de wederzijds ondertekende (zichtbare persoonlijke handtekening, geen elektronische met bijvoorbeeld digitale tekst) arbeidsovereenkomst tussen de kandidaat en de Inschrijver te overleggen. Als de voorlopig winnende Inschrijver dit niet of onvoldoende aantoont, wordt de Inschrijving terzijde gelegd.
Het is toegestaan om de volgende gegevens zwart te lakken in de arbeidsovereenkomst van betreffende kandidaat: thuis adres, salaris en bankrekeningnummer.
De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.
Let op antwoordmogelijkheden:
Ja, kandidaat is in loondienst van Inschrijver.
Nee, kandidaat is niet in loondienst van Inschrijver.(KO)
Kennis
Eis - CV toevoegen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
Eis - Werk- en denkniveau
De aangeboden kandidaat heeft minimaal een relevante HBO opleiding en werk- en denkniveau.
Eis - Toevoegen motivatie
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Eis - Certificaat
De aangeboden kandidaat heeft Lean six sigma/black belt.
Eis - Beschikbaarheid
De aangeboden kandidaat dient minimaal 2 dagdelen fysiek aanwezig op kantoor te zijn, waarbij de dinsdag op Weesperplein 8 en de maandag of donderdag op Amstel 1 Amsterdam.
Ervaring
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat minimaal 3 jaar relevante en aantoonbare werkervaring.
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met het werken binnen de applicatie Teams.
Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met projectmatig werken, procesmanagement.
Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken in een grote gemeentelijke organisatie;
Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met processen van continue verbeteren.