Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 aug 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
28 jan 2025Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Opdracht
We zoeken een projectmedewerker voor de Economische Visie, die zelfstandig een aantal taken binnen dit project kan verrichten. De werkzaamheden richten zich op het onderzoeken, schrijven en opstellen van de Economische Visie en meewerken aan de participatie. Je bent onderdeel van het team dat werkt aan de Economische Visie en het team Economie & Media.
Ontwikkeling van economisch beleid, waarbij visie en uitvoering hand in hand gaan. Concreet vragen we je mee te werken aan de ontwikkeling van de Economische Visie voor de volgende onderwerpen:
Ruimte voor werken op werklocaties en wijken. De ruimte voor werken staat onder druk waardoor Hilversumse bedrijven niet kunnen doorgroeien. Hoe kunnen we werklocaties intensiveren en slimmer benutten? Hoe zorgen we voor functiemenging in de wijken? Wat betekent het juiste bedrijf op de juiste plek en welke instrumenten willen we als gemeente daarvoor gaan inzetten? Dit zijn een greep van de vragen waarmee je samen met een beleidsadviseur aan de slag gaat.
Innovatieve stad. Vernieuwen en innoveren is voor ieder bedrijf van belang om relevant te blijven. Als gemeente willen we Hilversumse bedrijven zo goed mogelijk ondersteunen hierbij. Bijvoorbeeld door ruimte te bieden aan start-up’s, scale-ups en broedplaatsen. De fysieke doorontwikkelingsmogelijkheden, betaalbaarheid van ruimte voor jonge innovatieve bedrijven en de ontsluiting van de mediacampus is belangrijk. Dit beleid is momenteel in ontwikkeling, als onderdeel van de Economische Visie. De innovatiekracht van de media- en creatieve industrie is ook van belang en kan relevant zijn voor andere sectoren. Je werkt deze opgave met o.a. ROM Regio Utrecht, Media Campus NL en de MRA verder uit.
Voorkomende werkzaamheden die worden toegewezen aan het team Economie en Media.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van Ruimtelijke ordening of Economie;
2. Minstens 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met ruimtelijk economische beleidsvorming.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met werken bij een gemeentelijke beleidsafdeling (ruimtelijke) economie (30 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het vormen van beleid voor start-ups, broedplaatsen én scale-ups en de toepassing van ruimtelijke aspecten van economie (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met werken in politiek/bestuurlijke omgeving (30 punten);
6. Aantoonbare afgeronde wo opleiding in de richting van Economie (10 punten).
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;
Goede teamplayer;
Ondernemingszin: pakt zelfstandig voorkomende taken op;
Omgevingsbewustzijn: Is zich bewust van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of ander omgevingsfactoren. Speelt in op deze ontwikkelingen en vertaalt deze naar het eigen werkgebied;
Regisseren: brengt belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen. Geeft vorm aan en richting aan (uiteenlopende) samenwerkingsverbanden en realiseert een gemeenschappelijk resultaat.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).