Uitvoeringsorganisatie Infrastructuur en Energie - Senior Procesverbeteraar

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
130 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

24 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Het uitvoeringsprogramma Energie voor de Stad (EvdS) voert de regie op de energietransitie en organiseert het project- en stakeholdermanagement van – op dit moment – vier grote programma’s. Deze richten zich op de aanpak van netcongestie, de verzwaring van het elektriciteitsnet, het aardgasvrij maken van de bebouwde omgeving, en het ontwikkelen van nieuwe duurzame energiebronnen in en rond de stad.

Opdrachtomschrijving
Binnen ‘Energie voor de stad’ is het programma “Energie Voorziening Amsterdam (EVA)”. Dit programma is onder andere (mede)verantwoordelijk voor de plaatsing van meer dan 2.500 transformatorhuisjes in de aankomende jaren. Binnen het team Versnelling zijn wij op zoek naar een Senior Procesverbeteraar voor de ‘Pilots Buurtaanpak’.
Dit team houdt zich bezig met (proces)verbeteringen in de gehele keten (Opgave, Programmering, Locatiebepaling, Vormgeving, Participatie en Digitalisering), die getest worden in voornoemde pilots. Als Senior Procesverbeteraar zoek jij met de producteigenaren en stakeholders naar werkbare verbeteringen/versnellingen. Deze kunnen integraal getest worden in de praktijk en worden dan uiteindelijk geïmplementeerd. Hierbij gebruik je jouw breed ontwikkelde soft- en hard skills om mensen bij elkaar te brengen en in de samenwerking tot duurzame verbeteringen te komen.

Werkzaamheden
•    Vertegenwoordigt staande organisatie (lijn/business) en signaleert kansrijke procesverbeteringen;
•    Voert procesverbeteringen door samen met de staande   organisatie;
•    Betrekt de juiste mensen op het juiste moment;
•    Definieert taken en rollen van de teamleden;
•    Stemt regelmatig inhoudelijk af met de teamleden;
•    Borgt juiste eisen, ontwerpen, testen en implementatie van procesverbeteringen;
•    Draagt belang en visie uit;
•    Bespreekt maandelijks de planning met de planner;
•    Signaleert risico's;
•    Bereidt besluitvorming voor en zorgt voor besluiten over procesverbeteringen;
•    Rapporteert voortgang per kwartaal.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  2. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring binnen de (semi)overheid.

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring met complexe verander- of verbetervraagstukken in de openbare ruimte.

  5. De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar aantoonbare ervaring in rollen waar jouw soft skills nodig waren om groepen mensen samen te brengen en succesvol verbeteringen of veranderingen door te voeren.

Competenties
30 punten

  • Analytisch vermogen

  • Inventiviteit

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Resultaatgerichtheid

  • Overtuigingskracht

Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

  1. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende opleiding in de richting van proces optimalisatie.
    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
    25 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring binnen de energiesector.
    25 punten

  3. Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 95,- en maximaal € 130,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 punten

Aanvullende informatie

  • Werklocatie: Entrada, 600, 1114AA, AMSTERDAM-DUIVENDRECHT

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn 

Let op!: De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur