Begindatum:
7 apr 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
11 mrt 2025Omschrijving van de opdracht
Het huisvesten van vluchtelingen is een specifiek project binnen de gemeente Apeldoorn. Het beheren en managen van deze contracten is ondergebracht bij het team facilitaire zaken. In dit team zitten meerdere contractmanagers en beheerders. Samen met een contractbeheerder ben je binnen het team facilitaire zaken primair verantwoordelijk voor dit specifieke vakgebied.
Deze functie richt zich met name op alle facilitaire contracten die het mogelijk maken om vluchtelingen uit de Oekraïne op verschillende locaties in onze gemeente Apeldoorn te kunnen opvangen en te faciliteren. Daarbij onderhoud je korte lijnen met de projectleiding, locatie coördinatoren en je collega’s van het team inkoop.
Jij levert als contractmanager facilitair een belangrijke bijdrage in het afsluiten, borgen en beheren van deze facilitaire contracten. Je bent daarbij verantwoordelijk voor het voorbereiden en implementeren van die contracten en daagt leveranciers uit om prestaties te leveren zoals is uitgevraagd in de aanbesteding Daarnaast signaleer jij onrechtmatige inkopen en waar nodig help je bij het tot stand komen van aanbestedingen en de bijbehorende contracten. Genoeg uitdaging voor jou dus!
Wat jouw nieuwe team kenmerkt? Dat is natuurlijk betrokkenheid en professionaliteit. Bij de gemeente Apeldoorn werk je niet alleen aan jouw functie als contractmanager maar ook aan jezelf. Want met volop kansen voor ontwikkeling, zijn wij een ambitieuze organisatie. Een dichte deur kom je bij ons niet gauw tegen, betrouwbare en innovatieve collega’s wel!
Schrik je niet van dagelijkse hectiek en zoek je afwisseling en uitdaging in je werk, dan komen we graag met jou in contact. Deze functie is in ieder geval tot eind 2025. In die periode maken wij de inschatting of continuering van de functie noodzakelijk blijft.
Verantwoordelijkheden
Je implementeert met je collega’s contract- en leveranciersmanagement.
Stuurt op financiën en de afgesproken kpi’s.
Je bewaakt de kwaliteit en kijkt waar je nog verder kunt verbeteren.
Je zet samen met de inkoopadviseur aanbestedingen in de markt, haalt hiervoor informatie op bij eindgebruikers en vertaalt dit samen met je collega’s tot een programma van eisen en wensen.
Voert op tactisch niveau de gesprekken met je leveranciers.
Stemt samen met je contractbeheerder de rolverdeling af richting de leveranciers.
Je signaleert kansen om onze dienstverlening nog beter te maken.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 april 2025 tot en met 31 december 2025 voor 24 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer twaalf (12) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.
De kandidaat heeft gerichte ervaring als contractmanager. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.
Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 21 maart 2025 9.00 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
6. De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzp’ers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.
Het maximum uurtarief is € 78,00.
Gunningscriteria / wensen
De kandidaat heeft gerichte ervaring als contractmanager binnen het facilitaire werkveld.
Beoordeling:
De kandidaat heeft geen gerichte ervaring als contractmanager binnen het facilitaire werkveld (0 punten).
De kandidaat heeft tot 1 jaar gerichte ervaring als contractmanager binnen het facilitaire werkveld (2 punten).
De kandidaat heeft meer dan 1 jaar gerichte ervaring als contractmanager binnen het facilitaire werkveld (5 punten).
Competenties
De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:
Je communiceert helder en legt makkelijk contact.
Bent cijfermatig onderlegd.
Resultaatgericht en streeft naar kwaliteit van werken.
Pro-actief, neemt verantwoordelijkheid en zoekt ruimte waar het kan. Ontzorgt je collega’s, werkt zelfstandig maar ook samen met een team.
Aanvullende informatie
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. WerkenInGelderland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.