Contractmanager warmteconcessies

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 2 dagen
145 16 Utrecht

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

6 mrt 2025

Korte beschrijving speelveld
In Utrecht werken we met veel collegas aan de ruimtelijke ambities van de gemeente. De Ontwikkelorganisatie Ruimte werkt in verschillende afdelingen. De afdeling Grondzaken, Investeren en Exploiteren (GI&E) is op zoek naar versterkingen binnen het taakgebied advisering warmtetransitie/gebiedsontwikkeling.

Omschrijving van de opdracht
Je bent een specialistisch adviseur die werkt op het snijvlak van civiele techniek, bouwkunde, inkoop en contracten. Je hebt ervaring in het werkveld energietransitie en kent de dynamiek van gebiedsontwikkeling binnen een G4 context.

Op dagelijkse basis adviseer je binnen een van onze gebiedsontwikkelingsprojecten over contractuele en financiele mogelijkheden van de warmteconsessie. Je bent gesprekspartner voor externe partijen en bent vanuit jouw expertise betrokken bij (de voorbereiding van) onderhandelingen. Binnen onze projectteams vinden we zo oplossingen voor de uitdagingen die zich binnen gebiedsontwikkeling voordoen. Zo werken we samen aan de stad Utrecht, stad voor iedereen.

Deze functie valt binnen het team Grondzaken van de afdeling Grondzaken, Investeren & Exploiteren (GI&E), onderdeel van de Ontwikkelorganisatie Ruimte.

Werkzaamheden:

  • Adviseren van collegas, projectleiders en projectmanagers, over contractuele en financiele mogelijkheden binnen warmteconcessies.

  • Je bent gesprekspartner voor de concessiehouder en externe partijen.

  • Zorgdragen voor de dossiervorming van het Warmtesysteem en de borging dat het warmtesysteem op de juiste wijze, verifieerbaar en aantoonbaar wordt ontworpen, gefinancierd, gerealiseerd en geexploiteerd. Afwijkingen en wijzigingen leg je zorgvuldig vast.

  • Verzorgen van de contractbeheersing o.b.v. een contractbeheerplan en werkt daarin intensief samen met de concessiehouder opdat planningen over en weer goed zijn afgestemd en informatie over de nieuwbouwontwikkelingen tijdig doorgegeven wordt.

  • Wegen van bevindingen naar aanleiding van uitgevoerde toetsen t.a.v. contracteisen en geeft fasecertificaten en instemmingsbesluiten af en communiceert die met de toetser(s) en concessiehouder.

We hebben ons werk binnen de stad verdeeld in gebieden en projecten. Je bent voor jouw onderdeel in een gebiedsontwikkelingsproject aanspreekpunt voor warmteleveranciers en collegas. Samen werken jullie aan de realisatie van een gebiedsontwikkelingsproject. Ieder vanuit zijn of haar discipline.

Resultaat van de opdracht
De concessie zowel voor de gebiedsontwikkeling als voor de gemeentelijke organisatie implementeren.

Functieprofiel

  • Een wo werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding gericht op civiele techniek, bouwkunde, gebiedsontwikkeling, vastgoedontwikkeling en/of Nederlands recht.

  • Minimaal drie jaar ervaring (binnen de afgelopen 5 jaar) met contractuele en financiele advisering over duurzame warmtesystemen binnen gebiedsontwikkelingen tijdens de realisatie- en exploitatiefase binnen G4 of hoog-stedelijke context. Die ervaring is recent, bij voorkeur in de afgelopen vijf jaar.

  • Ervaring met samenwerking binnen PPS, IPM, DBFMO, en concessie trajecten gericht op de realisatie van warmtesystemen.

  • Aantoonbare ervaring met het implementeren van concessiecontracten binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Ervaring met ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Bij voorkeur binnen een (semi-)overheidsorganisatie en/of een G4 gemeente.

  • Goed op de hoogte van de stedelijke ambities en gebiedsontwikkeling in Utrecht.
    Uitstekend geinformeerd over de landelijke ontwikkelingen binnen je vakgebied.

Competenties

  • Je bent omgevingsbewust. Je legt en onderhoud gemakkelijk contacten met collegas binnen de gemeentelijke organisatie, externe stakeholders, en met mensen van verschillende aard en uiteenlopend niveau.

  • Je levert als coach een bijdrage aan de kennisontwikkeling binnen ons organisatie.

  • Je werkt resultaatgericht, werkt gestructureerd en haalt je doelen binnen de gestelde termijn.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten

  • Gesprekken zijn gepland in de week van 17 maart 2025. Er wordt contact met opgenomen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

  • In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

  • Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur