Begindatum:
1 mrt 2025Einddatum:
31 aug 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
7 feb 2025Wmo adviseur (2x 36 uur)
van 1 maart 2025 (of zo spoedig mogelijk maar voor 15 maart 2025) tot en met 31 augustus 2025
Waarom deze vacature?
Om de meldingen binnen de gestelde termijnen te kunnen blijven afhandelen in verband met afwezigheid van twee collega's.
Dit is werken bij de afdeling WMO, Jeugd en Gezin
Wij zijn een uitvoerende afdeling met leuke en loyale collega’s, waar iedereen hard werkt om klanten te helpen met al hun vragen. We proberen de eigen kracht en het sociale netwerk van inwoners te versterken, waardoor de vraag naar professionele zorg- en dienstverlening afneemt. Dit doen we samen met alle betrokken partijen.
Jij maakt echt het verschil!
Als WMO-adviseur ben je de schakel tussen de gemeente en haar inwoners, met de focus op de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). Je bent verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van inwoners die behoefte hebben aan zorg en ondersteuning op het gebied van zelfredzaamheid, participatie en wonen. Je bent zelfstandig, snel thuis op een nieuwe werkplek en onderdeel van het team. Je vraagt hulp wanneer nodig maar bent ook sparringpartner van je collega’s.
Wat ga je doen?
Je onderzoekt de meldingen van inwoners die belemmeringen ervaren op het gebied van de sociale redzaamheid/dagelijks leven, hulp nodig hebben bij financiën/inkomen/administratie en het zelfstandig kunnen wonen.
Je beoordeelt de zorgvraag en indicatiestelling volgens de geldende WMO-regelgeving. Daarbij is aandacht voor de eigen kracht, de kracht van het netwerk en het voorliggend veld.
Je handelt de melding zelfstandig af. Van gespreksverslag tot en met de beschikking en verwerkt dit ook in de Suite.
Je zorgt ervoor dat de client de nodige voorzieningen ontvangt (opdrachten uitzetten naar leveranciers en aanbieders) en je monitort de voortgang
Wat breng je mee?
Ervaring in het werkveld van de WMO en kennis van relevante wet- en regelgeving.
Sterke communicatieve en sociale vaardigheden voor het voeren van empathische gesprekken.
Analytisch vermogen en besluitvaardigheid bij het beoordelen van zorgvragen.
In staat om effectief samen te werken in een multidisciplinair team.
Affiniteit met het bevorderen van zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie.
Een afgeronde relevante HBO-opleiding, bijvoorbeeld verpleegkunde, Social Work of psychologie
Eisen
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van verpleegkunde, Social Work.
De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 15 maart of eerder starten voor 36 uur per week.
Het uurtarief is maximaal 75
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente kennis en ervaring als WMO adviseur.
Wensen
De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met Suite4werk,
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente relevante kennis en ervaring met het stellen van indicaties begeleiding.
De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.
Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties (eventueel benoemen) aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.