Teamleider Openbare Orde en Veiligheid (OOV)

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

20 jan 2025

Einddatum:

16 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Teamleider Openbare Orde en Veiligheid (OOV)

Veiligheid maak je samen! Ben jij de Teamleider OOV die we zoeken?

Intro:
Gemeente Breda is op zoek naar een enthousiaste teamleider om het team bij Openbare Orde en Veiligheid (OOV) te versterken. Als teamleider speel je een sleutelrol bij casuïstiek op het gebied van veiligheid.
Je komt terecht in een zelfstandig werkend team. Van jou wordt verwacht dat je leiding geeft aan het team en het totale veiligheidsbeleid coördineert. Je houdt je samen met de medewerkers bezig met het ontwikkelen, coördineren en evalueren van het veiligheidsbeleid: veilig wonen, veilig werken, veilig opgroeien, veilig uitgaan, veilig door verstoren criminele verdienmodellen, veilig bij rampen en crises, veiligheid en zorg in balans. Je adviseert proactief over inhoudelijke en procesmatig complexe beleidsvraagstukken en zorgt ervoor dat beleidsadviezen aansluiten bij recente ontwikkelingen. Je maakt opdrachten concreet en zorgt voor uitvoering en opvolging.
Wat ga je doen?
Je neemt een proactieve, coachende en ondernemende houding aan in de samenwerking met collega’s en netwerkpartners. Je hebt daarbij oog voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en opdrachten waar je samen met het team invulling aan geeft. Belangrijk is het aanbrengen van structuur op organisatorisch niveau waarbij je stuurt op verantwoordelijkheden met duidelijke wederzijdse verwachtingen.
Je richt je op het behalen van afgesproken resultaten. Verantwoordelijkheden leg je laag in de organisatie door medewerkers te stimuleren en taken te delegeren. Het proactief signaleren en benoemen van veranderingen in interpersoonlijke relaties en teamdynamiek voelt voor jou natuurlijk aan. Je spreekt medewerkers aan op hun resultaten en bent zelf ook aanspreekbaar daarop.
Afhankelijk van het thema, de collega’s van het team en de ketenpartners schakel je tussen netwerkverbanden, zowel intern als extern.

  • Jij en je collega-teamleider zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het team OOV, zowel op inhoudelijk vlak als op het gebied van personeelszaken. Het is van belang dat jullie kennis hebben van zowel de inhoudelijke aspecten als de bedrijfsvoering.

  • Je legt rechtstreeks verantwoording af aan het afdelingshoofd Veiligheid en Leefomgeving.

  • Jij hebt aandacht voor zowel de individuele medewerkers als het team als geheel.

  • Jij voert de veiligheidsvisie van de gemeente Breda uit, neemt deel aan het opstellen van doelstellingen en uitvoeringsplannen, bewaakt de voortgang en stuurt bij indien nodig.

  • Je stemt af met je collega-teamleiders.

  • Je bent verantwoordelijk voor, en leidend bij de verdere ontwikkeling en inrichting van het team.

  • Als gesprekspartner voor de burgemeester vertegenwoordig je de gemeente in overleggen met externe partners, zoals de politie en het OM.

  • Je werkt samen met interne vakafdelingen binnen de gemeente Breda en legt verbindingen op inhoudelijk niveau.

  • Je handhaaft een heldere koers en biedt duidelijkheid en vertrouwen aan je medewerkers.

Wat vragen wij?
Een teamleider speelt een cruciale rol binnen de organisatie van Breda. De teamleider is verantwoordelijk voor het belangrijkste kapitaal van de organisatie, namelijk de mensen. Om deze rol op een effectieve manier te vervullen, zoeken we een teamleider die zich kan identificeren met de volgende kenmerken:

  • Je beschikt over hbo-werk- en denkniveau.

  • Je hebt interesse in openbare orde en veiligheid.

  • Je hebt ervaring in leidinggeven.

  • Je bent vaardig in schriftelijke communicatie en verslaglegging.

  • Ervaring met projectmanagement, met name binnen openbare orde en veiligheid, is zeer gewenst.

  • Je bezit uitstekende communicatieve vaardigheden en een proactieve houding.

  • Je bent in staat om scherp te analyseren en hebt een talent voor samenwerking met relevante partners op het gebied van veiligheid.

  • Je hebt een achtergrond in het Veiligheidsdomein en/of bestuurskunde.

  • Je hebt ervaring in een politiek-bestuurlijke context en beschikt over kennis van het veiligheidsdomein.

  • Je hebt ervaring in personeelszorg en het opbouwen van een team. Daarbij is draagvlak en vertrouwen creëren essentieel.


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.