Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Programmamanager Migratie & Integratie

Elderinkweg 2, 7255 KA Hengelo, Nederland

Sluit over 11 dagen
127 32 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 sept 2025

Omschrijving

Als programmamanager leid je het organisatie brede programma met betrekking tot de opvang en huisvesting van asielzoekers, statushouders en Oekrainers. Je stuurt hierbij op integraliteit en samenhang en verbindt het sociale met het fysieke domein. Vanuit de 5 programmadoelen en turbulente opgaven vanuit het rijk en de provincie bied je continuiteit en duidelijkheid naar betrokken collegas. Je bent voor het programma verantwoordelijk voor het opleveren van projectplannen, bewaken van resultaten (dashboards), deadlines en verantwoordingverslagen. Je initieert nieuwe deelprojecten en stuurt lopende projecten bij. Je werkt toe naar een stabiele uitvoeringsorganisatie, voor de langere termijn.

Verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de programmaresultaten zoals in de opdracht omschrijving beschreven;
  • Je verzorgt en begeleidt de tijdige en noodzakelijke besluitvorming rondom de totstandkoming van de programmaresultaten;
  • Je bent verantwoordelijk voor het toewerken naar een stabiele uitvoeringsorganisatie, voor de langere termijn;
  • Je bent verantwoordelijk tijdens de realisatie de uitvoerende partijen aan te sturen;
  • Je vertegenwoordigd waar nodig gemeente Bronckhorst in strategische overleggen binnen de regio Achterhoek en zoekt proactief de samenwerking op;
  • Je draagt bij aan bijeenkomsten met betrokken inwoners.

Resultaten:

Een stabiel lopend programma met betrekking tot de opvang en huisvesting van asielzoekers, statushouders en Oekrainers.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als programma- en/of projectmanager migratie en integratie bij een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met directe samenwerking met gemeentes op het gebied van sociaal domein;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als programma- en/of projectmanager;
  • Een maximum uurtarief van 127,50,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender;
  • Aantoonbare werkervaring met het vertegenwoordigen van een gemeente in strategische (regionale) overleggen.

Wensen en competenties

Wensen

Competenties

  • Je bent organisatie- en omgevingsbewust;
  • Je bent stressbestendig;
  • Je bent proactief en toont initiatief naar het team en gemeente;
  • Je bent zowel mondeling als schriftelijk communicatief vaardig;
  • Je bent resultaatgericht en beschikt over probleemoplossend vermogen.

Organisatie en team

Werken bij een van de mooiste en grootste plattelandsgemeenten van Nederland! De gemeente Bronckhorst is een moderne en open organisatie. Wij springen in op de ontwikkelingen in de samenleving en gaan uit van de kracht van onze inwoners en ondernemers. De maatschappij is altijd in beweging. Dat maakt ons werk heel afwisselend. We werken samen met verschillende partijen, van inwoners, buurten, verenigingen, ondernemers tot andere overheden. Altijd kijken we hoe we goede plannen kunnen ondersteunen. Vanuit een positieve houding. Want we geloven erin dat wat goed is moet kunnen. Met trots dr an, zeggen we. Maak de sprong naar BronckhorstHet liefst werk je natuurlijk bij een organisatie waar je je thuis voelt en waar je mogelijkheden ziet. En waar jij je persoonlijk kunt ontwikkelen. Daar zorgen wij voor bij de gemeente Bronckhorst. We hebben een lerende cultuur. Voor opleiding, ontwikkeling en experimenteren is veel ruimte. Onze organisatie heeft de perfecte grootte. Groot genoeg voor allerlei mooie regelingen, voorzieningen en verschillende soorten functies. En klein genoeg om de meeste collegas te kennen en een hechte club te vormen. Samen maken we Bronckhorst, en samen zijn we ook Bronckhorst!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 22 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 23 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur