Vakspecialist Burgerzaken

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
€ 95,00 32-36 uur per week Gelderland

Begindatum:

17 feb 2025

Einddatum:

16 aug 2025

Uren per week:

32-36 uur per week

Publicatiedatum:

21 jan 2025

Opdracht omschrijving
Gemeente Ede is een groeiende gemeente met veel ambitie en uitdagingen. Dit vraagt wat van onze organisatie. De dienstverlening maakt een ontwikkeling door. We blijven de poortwachter van diverse wettelijke taken en nemen ons werk heel serieus. Gemak, snelheid en eenvoud worden steeds belangrijker en de beleving die onze inwoners ervaren bij onze dienstverlening gaat steeds meer meetellen. Streng doch rechtvaardig, maar altijd met een glimlach en correct. Digitalisering waar het kan, fysiek waar het moet.

Samen met het team, de teamleider en overige collega’s bouw je dagelijks mee aan een dynamische afdeling. Voor jou staat de kwaliteit van onze dienstverlening aan onze inwoners centraal. Jij kan de complexe inhoud op eenvoudige wijze uitleggen en denkt in kansen en mogelijkheden. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan bestuur en management en doet verbetervoorstellen voor de werkprocessen van Burgerzaken.

Je zorgt ervoor dat het team weet wat er moet gebeuren bij nieuwe processen en ontwikkelingen in het vakgebied. Ook heb je een actieve rol in de ontwikkeling van het team en ben je het aanspreekpunt voor complexe inhoudelijke zaken en vraagbaak voor de collega’s. Zo geef je gemeente Ede nog meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners.

Verantwoordelijkheden
Voor 32-36 uur per week ben je als vakspecialist Burgerzaken bezig met het:

  • ondersteunen van het team bij complexe vraagstukken en uitvoering van het beleid;

  • zorgdragen voor de actualisatie van werkprocessen, werkinstructies en het continu verbeteren van de kwaliteit, kwantiteit, servicegerichtheid en professionaliteit;

  • geven van ondersteuning op juridisch gebied en bij bezwaar- en beroep procedures;

  • verzorgen van het verweer in de rechtbank;

  • meewerken aan de uitvoering van complexe casuïstiek, kwaliteitscontroles en je bent betrokken bij de jaarlijkse zelfevaluatie;

  • geven van vakinhoudelijke ondersteuning bij de afhandeling van klachten.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 februari 2025 tot en met 16 augustus 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • Hbo-niveau werk en denkniveau (bij voorkeur een juridische opleiding afgerond).

  • Aantoonbare inhoudelijke kennis van Burgerzaken en je weet deze inhoudelijke kennis op een juiste manier over te brengen aan het team.

  • Kennis van noodzakelijke wet- en regelgeving.

Wensen

  • Gezien de aard van de werkzaamheden hebben wij de voorkeur voor een kandidaat op detacheringsbasis (loondienst of via een payrollconstructie) en niet op ZZP-basis (50%)

  • Hbo-niveau werk en denkniveau (bij voorkeur een juridische opleiding afgerond) (20%)

  • Aantoonbare inhoudelijke kennis van Burgerzaken en je weet deze inhoudelijke kennis op een juiste manier over te brengen aan het team (20%)

  • Kennis van noodzakelijke wet- en regelgeving (10%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur