Allround medewerker burgerzaken/KCC

Vrijheidstraat 2, 4941 DX Raamsdonksveer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

19 aug 2024

Einddatum:

22 nov 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 jul 2024

Wat doet de afdeling burgerzaken?
De afdeling burgerzaken verzamelt, controleert en verwerkt persoonsgegevens van haar inwoners. Deze gegevens worden gebruikt als basis door de gemeentelijke afdelingen en alle landelijke overheidsinstanties. 

Naast het verwerken van deze persoonsgegevens werkt burgerzaken voor het vervullen van hun andere wettelijke taken samen met andere afdelingen. Bijvoorbeeld voor fraudebestrijding, het organiseren van verkiezingen en privacyvraagstukken. 
Als medewerker burgerzaken ben je dus een belangrijke spil in ontwikkelingen en processen bij de overheid en in de maatschappij. 

Welke ontwikkelingen komen er op burgerzaken af?
Burgerzaken maakt landelijk een ingrijpende transformatie door vanwege de digitalisering, veranderende wetgeving en een andere verhouding tussen overheid en burgers. Burgerzaken is niet alleen intern, maar vooral ook voor externe instanties de poortwachter als het gaat om bijvoorbeeld identiteits- en adresgegevens. Het werk wordt steeds complexer en de eisen die aan medewerkers worden gesteld, worden hierdoor hoger.

In welk team kom je te werken?
Deze vacature is vanwege het vertrek van een collega. Het team bestaat met jou erbij in totaal uit zeven medewerkers te weten twee Frontoffice medewerkers, drie Midoffice medewerkers en twee Backoffice medewerkers. Het is een jong en dynamisch team met voldoende ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling.
Samen met je collega’s ben je als team verantwoordelijk voor het behalen van de resultaten uit het visiedocument van Burgerzaken. 

Wat ga je doen in de organisatie?
Op een deskundige manier ga je aan de slag met vraagstukken aangaande de burgerlijke stand en de BRP. Je ondersteunt de Front- en Backoffice, bent klantvriendelijk,  behulpzaam en denkt actief mee naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren.

Wie zoeken we?

Wij zijn per 19 augustus 2024 op zoek naar een enthousiaste ervaren medewerker die met een frisse blik zich na een inwerkperiode onder andere bezig gaat houden met onderstaande taken. 

Taken
Voor deze functie zijn we specifiek op zoek naar een collega met ervaring in het vakgebied die een soortgelijke functie bij een andere gemeente heeft vervuld. 

  • je ondersteunt de collega’s van de Front- en Backoffice en beantwoordt complexe (telefonische) vragen van inwoners

  • je draait indien nodig mee aan de balie (in de ochtenden en afwisselend ook op woensdagavond en -middag). Denk hierbij ook aan aanvragen voor vreemdelingen- en vluchtelingendocumenten en de burgerlijke stand.

  • je muteert in de BRP en controleert mutaties van andere collega’s.  

  • je bent verantwoordelijk voor de burgerlijke stand (met IPR)  

  • je neemt aktes aan en verwerkt deze

  • je behandelt hervestigingen en eerste vestigingen

  • je bent als team verantwoordelijk voor de financiële planning en ondersteunt bij de afhandeling en beleidsmatige verantwoording in de Planning & Control producten

  • je bent als team verantwoordelijk voor de begraafplaatsenadministratie

  • je ondersteunt bij de organisatie van de verkiezingen

Kennis

  • je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.

Wat verwachten we van je

  • betrokkenheid: je bent dienstverlenend ingesteld, hebt oog voor maatwerk en kunt goed samenwerken met zowel je directe collega’s als de collega’s van andere afdelingen en gemeenten

  • ondernemend: je bent in staat en gemotiveerd om te blijven leren. We bieden een mooi uitdagend leerplan en verwachten een zelfstandige en proactieve houding

  • professionaliteit: je gaat nauwkeuring en doortastend te werk en werkt goed in een team
    flexibel: flexibiliteit in de breedste zin van het woord. Dit kan zijn; inspringen waar nodig, groot aanpassingsvermogen en ziet veranderingen als een uitdaging

Eisen

  • Heeft ervaring met het systeem Centric/Key2Burgerzaken

  • Om bij de gemeente Geertruidenberg te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 20, 21 en 22 (via uw leverancier). Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren (24) per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Uw kandidaat heeft relevante cursussen/trainingen in dit werkveld gevolgd. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met Centric/Key2Burgerzaken. Dit moet blijken uit het cv.

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. klantvriendelijk/zelfstandig/proactief/stressbestendig/doel- en resultaatgericht

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.