Logo van Gemeente Gooise Meren
Logo van Gemeente Gooise Meren

Projectsecretaris / Junior Projectleider

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

1 feb 2027

Uren per week:

14

Publicatiedatum:

18 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 14
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Gooise Meren realiseert een kunstzinnig ontwerp op twee rotondes bij Muiden, waarin historische kazematten en een groepsschuilplaats uit de Nieuwe Hollandse Waterlinie centraal staan. Het project versterkt de cultuurhistorische identiteit van Muiden en draagt bij aan recreatieve en toeristische waarde. Voor deze opgave heb je rol van projectleider. Dat betekent dat je een ontwerpopdracht uitzet en begeleidt om deze objecten beter beleefbaar te maken. Uitvoering van dit ontwerp wordt dan waarschijnlijk meegenomen in het project van de aanleg van de rotondes.

In de gemeente Gooise Meren (Muiden) wordt een groot woningbouw project gerealiseerd op het terrein van de oude kruitfabriek. Binnen dit project spelen een aantal deelprojecten die het komende jaar moeten worden afgerond. Daarnaast heeft de projectleider ondersteuning nodig van een projectsecretaris. Als projectsecretaris ondersteun jij de projectleider bij de planvorming, voorbereiding en uitvoering van deze projecten. Je zorgt ervoor dat proces van conceptontwikkeling tot realisatie soepel verloopt door administratieve, organisatorische en communicatieve ondersteuning te bieden.

Werkzaamheden/verantwoordelijkheden:

  • Het ondersteunen bij opdrachtformulering, voortgangsbewaking ontwerpproces en uitvoering

  • het ondersteunen van het kwaliteitsteam krijgsman middels digitale presentaties

  • het zelfstandig coördineren en afronden van kleinere deelprojecten die onder de verantwoordelijkheid van de projectleider vallen.

  • Voorbereiden van werksessies, beoordelingsmomenten en bestuurlijke besluitvorming.

  • Opstellen en beheren van projectdocumentatie en subsidieadministratie.

  • Coördineren van communicatie met interne en externe stakeholders.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding stedenbouw, urban governance, civiele techniek of cultuurhistorie;

  • Een maximum uurtarief van €100 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en alle overige kosten;

  • Beschikbaar per 12 januari 2026 voor 14 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen;

  • Aantoonbare werkervaring met opdrachtformuleringen, voortgangsbewaking, ontwerpprocessen en uitvoering;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Projectsecretaris of Junior projectleider;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met ruimtelijke of cultuurhistorische projecten en aantoonbare affiniteit met architectuur en stedenbouw;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met multidisciplinaire samenwerking en stakeholdermanagement;
  • Aantoonbare kennis en werkervairng met erfgoed en/of kunst in de openbare ruimte;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectsecretaris of Junior projectleider;
  • Een door de kandidaat geschreven motivatie brief waarom hij/zij het best passende is op deze opdracht.

Competenties

  • Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten;
  • Je bent stressbestendig;
  • Je bent flexibel, verbindend en volhardend;
  • Je hebt bent omgevingsbewust en hebt een uitstekend ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
  • Je kan de verschillende belangen goed inschatten en verwerken in een integraal advies;
  • Je kunt strategisch denken en een strategie vertalen in concrete activiteiten en deelprojecten;
  • Het creëren van draagvlak en het betrekken van inwoners en externe partijen is voor jou een vanzelfsprekendheid;
  • Je hebt humor.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 7 januari 2026 om 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 5 januari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 3x 6 maanden

Hybride: Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Aantal professionals of FTE: 1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal n.v.t.. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner
administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Overig algemeen:

1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij administratieve partner te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

3. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van administratieve partner wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

4. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.

5. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind - U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

6. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).

7. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.

8. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr