Logo van Gemeente Haaksbergen
Logo van Gemeente Haaksbergen

Communicatieadviseur asielopvang

Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

10

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 10
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In Haaksbergen moet er een locatiekeuze voor een opvanglocatie voor asielzoekers gemaakt worden. We zoeken een communicatieadviseur die adviseert en meewerkt in de aanloop naar deze keuze tot de uiteindelijke ingebruikneming van de locatie. We hechten groot belang aan goede communicatie en participatie in dit proces. Gedurende deze periode maakt de communicatieadviseur deel uit van de projectgroep en de stuurgroep en adviseert de programmamanager/ projectleider en het bestuur over de te nemen stappen in de communicatie. Hierbij horen de volgende taken:
  • Meedenken over en uitwerken van diverse interne en externe communicatie-uitingen in welke vorm dan ook
  • Adviseren van wethouder en projectleider over communicatiestrategie en -aanpak
  • Communicatieplan opstellen
  • Begeleiden woordvoering
  • Bijwonen projectteamoverleg
  • Bijwonen stuurgroepbijeenkomsten
  • Verslaglegging bijeenkomsten met inwoners en ondersteuning voorbereiding (Q&A, sprekerskaarten, uitnodigingen, etc.)
  • Actielijsten interne overleggen
  • Actielijsten overleggen met het COA, zowel op bestuurlijk als op tactisch niveau
  • Bij het vastleggen van informatie rekening houden met mogelijke WOO-verzoeken

Resultaatgebieden

  • Uiterlijk in januari een communicatieplan voor het te houden referendum
  • Uiterlijk in maart een communicatieplan rondom de locatiekeuze
  • Uiterlijk in september een communicatieplan tot de ingebruikname opvanglocatie

Overige werkzaamheden tot uiterlijk 2 maanden na ingebruikname van de opvanglocatie

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgeloepn 10 jaar als communicatieadviseur binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met participatietrajecten en inwonerscommunicatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van communicatieplannen/communicatiestrategie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgeloepn 10 jaar als communicatieadviseur binnen een overheidsinstelling;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met participatietrajecten en inwonerscommunicatie;
  • Aantoonbare werkervaring in communicatie advies op het gebied van opvang asielzoekers;
  • Aantoonbare werkervaring in het organiseren van bijeenkomsten.

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn
  • Overtuigingskracht
  • Analytisch vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Organisatietekst Gemeente Haaksbergen
Wie zijn wij?
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?

Missie “We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”

Visie “In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”

Gespreksinformatie

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.  

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: Nee

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

De gemeente Haaksbergen heeft er voor gekozen om onze administratieve partner als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. U zal in casu factureren aan de administratieve partner middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. 

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  
 
Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.  

Fee administratieve partner  
Onze administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr