Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Manager Strategie en Public Affairs

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 21 dagen

Begindatum:

27 jan 2026

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als interimmanager Strategie & Public Affairs ben je verantwoordelijk voor het begeleiden en versterken van het team. Je geeft leiding op een inspirerende en mensgerichte wijze. Je bent verantwoordelijk voor de aansturing en professionele ontwikkeling van het team. Als manager weet jij wat er nodig is om de mensen binnen jouw team te laten excelleren. Je stuurt daarbij op kennis, resultaten en gedrag.

S&PA is een team wat bestaat uit 16 professionals met veel kennis van de organisatie. Samen zorgen ze voor impactvolle samenwerking en positionering. Twee van de adviseurs verzorgen de inhoudelijke coördinatie van dossiers. Je standplaats is Apeldoorn. Het team werkt hybride: minimaal twee dagen op kantoor, waaronder maandag.

Daarnaast maak je deel uit van het MT van de directie Bestuur & Strategie. Samen met de MT-leden werk je aan verbinding en integrale advisering over de afdelingen heen.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Jij bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing en (door)ontwikkeling van de afdeling;
  • Je bent in staat om mensen te coachen en het beste in hen naar boven te halen;
  • Je levert een bijdrage aan het verder verduidelijken van rollen en verantwoordelijkheden binnen de afdeling;
  • Je geeft tijdens de interim periode leiding aan de afdeling en draagt zorg voor de planning, voortgang van de werkzaamheden;
  • Je hebt oog voor het verbeteren van de dynamiek in het team en zorgt zo voor de verbetering van de samenwerking;
  • Je neemt medewerkers mee en betrekt ze bij het traject en zorgt voor eigenaarschap binnen het team;
  • Je maakt deel uit van het Management Team directie B&S;
  • Je levert een bijdrage aan het versterken van de samenwerking in het MT en het komen tot afspraken;
  • Je draagt bij aan het versterken van de integrale advisering en zorgt voor een procesverbetering zodat alle betrokken partijen op het goede moment betrokken zijn;
  • Je denkt mee in de veranderingen die op ons afkomen.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd.
  • Een maximum uurtarief van € 130,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina’s te worden opgenomen!
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
  • Aantoonbaar WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar managementervaring binnen een (semi-)overheidsorganisatie bij voorkeur met een uitvoeringstaak en werkt in een breed stakeholderveld.
  • Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving.
  • Aantoonbare ervaring op het gebied van verandermanagement en groepsdynamica.
  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak voor de uit te voeren opdracht en benoemt daarbij 2 knelpunten die zich vaak in deze opdrachten voordoen (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
  • U beschrijft hoe u zou zorgdragen voor de verdere doorontwikkeling van de afdeling S&PA en sturing gaat geven aan de teamontwikkeling.
  • U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Competenties

  • Goede balans tussen resultaat- en mensgericht sturen;
  • Bestuurssensitiviteit;
  • Omgevingssensitief;
  • Stressbestendigheid;
  • Analytische vaardigheden;
  • Helicopterview;
  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Directie Bestuur & Strategie (B&S)

De directie Bestuur & Strategie (B&S) bestaat uit de zes afdelingen: Communicatie, Juridische Zaken, Kadaster International, Strategie & Public Affairs, Bestuurszaken Secretariaat en Audit.

Met ruim 80 collega’s bouwt de directie aan het fundament van het Kadaster. We signaleren, verkennen, adviseren en ondersteunen. Dit doen voor de organisatie, het bestuur en ons netwerk. Wij bouwen aan de maatschappelijke relevantie van het Kadaster en we geven richting aan en zijn hoeder van de strategie en de organisatiedoelen. Daarnaast positioneren we het Kadaster en versterken het imago. Dit doen we samen met anderen binnen en buiten Nederland. De missie, visie en de kernwaarden zijn daarbij bepalend.

Strategie & Public Affairs

Verbinden op koers en samenhang

De afdeling Strategie en Public Affairs (S&PA) is verantwoordelijk voor de strategie van het Kadaster. Dit doen we door het signaleren en verkennen van nieuwe politieke en maatschappelijke ontwikkelingen en bijbehorende kansen en bedreigingen te vertalen naar het Kadaster. Pro-actief stakeholdermanagement is daarvoor onontbeerlijk. Daarover adviseren we het bestuur, de directieraad en/of de organisatie. Bijdragen aan het duurzaam positioneren van het Kadaster en zijn maatschappelijke waarde is ons gezamenlijke doel. We vertalen ontwikkelingen naar doelstellingen, samen met andere directies. Wij werken met de organisatie aan complexe opgaven, verbinden en zorgen voor koers en samenhang. Collega’s kunnen altijd voor vragen en advies bij ons terecht. Samenwerken vinden we belangrijk en resultaat behalen ook.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever

De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Datum verificatiegesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 januari 2026. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Hybride: Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. Het team werkt hybride: minimaal twee dagen op kantoor, waaronder maandag.

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 14. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Administratieve partner brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Per leverancier mag 3 offertes worden ingediend op deze aanvraag.

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr