Directievoerder/toezichthouder

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen limieten 16-20 Friesland

Begindatum:

15 feb 2025

Einddatum:

31 jul 2029

Uren per week:

16-20

Publicatiedatum:

18 dec 2024

Opdracht omschrijving
Inwoners, ondernemers, gemeente en andere organisaties werken in het Programma Centrum Heerenveen samen aan de verbetering van het centrum. Het doel van ons programma is een gastvrij en gezellig centrum te realiseren waar bezoekers graag komen en langer blijven.

In de realisatiefase van het Programma Centrum Heerenveen komt alles samen in meerdere projecten waaronder o.a. het herinrichten van het winkelgebied, de bouw van een 2-laags ondergrondse parkeergarage en nog meerdere projecten verschillend van omvang. De fase om deze nieuwe plannen te vertalen naar contracten en uitvoering, de Realisatiefase is nu aangebroken. Alle projecten worden gerealiseerd i.s.m. interne collega’s, omgeving waaronder winkeliers, ontwikkelaars, publiek en overige betrokken partijen (o.a. nutsbedrijven).

Gemeente Heerenveen richt voor de Realisatiefase een projectteam in volgens het IPM model. De rol van directievoerder/toezichthouder willen we middels deze uitvraag invullen.

Integraal projectmanagement (IPM) is een methodiek voor de beheersing van grote(re) complexe(re) infrastructurele projecten. Het principe is dat elk aspect van een project een eigen eindverantwoordelijke manager heeft. Deze verschillende managers maken samen deel uit van één integraal projectteam. Dit projectteam vervangt de ‘traditionele projectmanager’, die feitelijk verantwoordelijk was voor alle aspecten binnen een project. 

Binnen het IPM-model onderscheiden we vijf rollen: 

  • Projectmanager

  • Manager Projectbeheersing

  • Technisch manager

  • Contractmanager

  • Omgevingsmanager

Daarnaast heeft het IPM team nog ondersteunende rollen. 

Verantwoordelijkheden
Als combi directievoerder/toezichthouder maak je deel uit van het IPM-team en ben je gezamenlijk met de technisch manager o.a. verantwoordelijk voor de bewaking van de contracten tijdens de uitvoering. Jij voert directie en toezicht uit op de uitvoering van civieltechnische werken voornamelijk binnen de plannen in het centrum van Heerenveen. Het is daarnaast mogelijk dat je op ander projecten binnen de gemeente wordt ingezet. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en weet mensen op verschillende niveaus te verbinden en te motiveren.

Onderstaande taken behoren bij de functie:

  • Bewaken van kwaliteit, planning en financiën;

  • Controle RAW bestekken;

  • Het beoordelen en toetsen van de juiste afhandeling van werkplannen en kwaliteitsplannen;

  • Verzorgen van de projectadministratie en opleveringsdossiers;

  • Adviseren van de technisch manager in het kader van bestek en beoordelen  meer- minderwerk;

  • Signaleren van afwijkingen/risico’s en hier accuraat en zo nodig corrigerend op reageren;

  • Communicatie i.s.m. de omgevingsmanager met alle betrokken partijen;

  • Het vertegenwoordigen van de opdrachtgever tijdens de uitvoering van het project

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 februari 2025 tot en met 31 juli 2029 voor 16-20uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 30 januari. We vragen je daarmee rekening te houden.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • In de afgelopen vijf (5) jaar minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring in de rol van directievoerder op complexe infrastructurele werken incl. begeleiding nutsbedrijven (verleggen kabels en leidingen). Dit in een centrum met van een plaats met ca. 30.000 inwoners.

  • MBO werk- en denkniveau

  • Kennis en ervaring met diverse bestek vormen/contractvormen waaronder RAW systematiek en UAV-gc.

  • De kandidaat is flexibel qua inzet maar is verplicht op donderdag beschikbaar.

Wensen

  • Aangeboden kandidaat heeft ervaring met omgang met de omgeving (30%)

  • Aangeboden kandidaat heeft ervaring met omgang met winkeliers/aangrenzende ondernemers (20%)

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring als uitvoerder (20%)

  • Matchgesprek. Tijdens het gesprek zal kandidaat worden beoordeeld op onderstaande competenties (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur