Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland
Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
29 apr 2025Omschrijving van de opdracht
De afdeling Facilitaire Zaken is de spilfunctie van onze organisatie. We organiseren alle voorwaardenscheppende, locatie gebonden activiteiten en diensten. Als intermediair tussen gemeente Leiden, partnerorganisaties en leveranciers regisseren we facilitaire contracten en onderhouden we relaties met dienstverleners zoals catering, schoonmaak en beveiliging. Facilitaire Zaken is onderdeel van het Leidse cluster Interne Dienstverlening en Advisering.
Als Afdelingsmanager Facilitaire Zaken geef je leiding aan een team van professionals, die verantwoordelijk zijn voor huisvesting, vastgoedbeheer en facilitaire dienstverlening binnen de gemeente Leiden en op onderdelen voor de Leidse regio. Je zorgt ervoor dat de facilitaire processen optimaal verlopen en bijdragen aan een prettige en efficiënte werkomgeving. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor twee grote, strategische projecten namelijk het project Strategisch Huisvestingsbeleid en het project Het Leidse Werken (hybride werken). Op beide projecten trekken projectleiders de kar. Als strategisch manager zorg jij ervoor dat je de projecten verder brengt wanneer er complexe keuzes zijn of grote, tegengestelde belangen.
Je taken omvatten onder andere:
Leidinggeven aan en coachen van het MT Facilitaire Zaken en aantal strategisch adviseurs. Eindverantwoordelijk voor de gehele afdeling;
Ontwikkelen en implementeren van strategisch facilitair beleid;
Als onderdeel van het MT Interne Dienstverlening en Advisering meesturen op het strategisch plan bedrijfsvoering;
Zorgdragen voor duurzame en efficiënte huisvesting en vastgoedbeheer;
Beheren van facilitaire budgetten en contracten met externe leveranciers;
Verantwoordelijkheid dragen voor het strategisch huisvestingsbeleid en het Leidse werken.
De overeenkomst
De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 6 maanden, 32-36 uur per week, met optie tot verlenging van maximaal 15 maanden. De aanvangsdatum van de overeenkomst is op 2 juni 2025. De tarieven zijn vast en onveranderlijk gedurende de looptijd van deze overeenkomst. Indexering van de uurtarieven is niet mogelijk.
Eisen
(Uiterlijke) startdatum op 14 juni 2025;
Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in Facility Management, Bedrijfskunde of een vergelijkbare richting;
Minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen de bedrijfsvoering;
Kandidaat is geen ZZP’er.
Wensen
Subgunningscriterium 1: CV en Beantwoording Gunningscriteria (35/100 punten)
Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:
Startdatum bij voorkeur 2 juni
Je hebt ervaring met verandermanagement en procesoptimalisatie;
Bij voorkeur ervaring binnen de publieke sector, met voorkeur voor gemeentelijke ervaring;
Je hebt affiniteit met duurzaamheid en innovatie binnen de facilitaire sector;
Je hebt een goede politiek bestuurlijke antenne.
Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.
Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten)
De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en Beantwoording Gunningscriteria. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:
Toelichting op bovenstaande criteria;
Strategisch, analytisch en resultaatgericht;
Sterke leidinggevende en coachende skills;
Sterke communicatieve en adviesvaardigheden.
Subgunningscriterium 3 Prijs (15/100 punten)
Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €140,- (uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Beantwoording Gunningscriteria. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.