Projectleider transitie Omgevingsplan

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 28 Groningen

Begindatum:

26 mei 2025

Einddatum:

26 mei 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

15 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Met ruim 61.500 inwoners is Midden-Groningen de derde gemeente van de provincie. Een ambitieuze gemeente waar iedereen met plezier kan wonen, leven, recreëren, ondernemen en werken. Samen met inwoners, bedrijven en organisaties maakt de gemeente deze ambitie mogelijk. Een ruimtelijke sfeer met pittoreske dorpen, stoere boerderijen en prachtige natuur. Maar ook een gemeente met een stedelijk karakter, nog geen kwartier rijden van de stad Groningen. Ons nieuwe Huis van Cultuur en Bestuur is voorzien van een theater, bibliotheek, muziekschool en grand café, kortom een prachtige ontmoetingsplek voor zowel inwoners als collega's. Een gemeente met grote kwaliteiten, maar ook met uitdagingen, zoals sociale achterstanden en aardbevingsproblematiek.  

Omschrijving van de opdracht
Als projectleider transitie Omgevingsplan neem jij de leiding over het opstellen en actualiseren van het tijdelijke omgevingsplan naar een gemeentedekkend omgevingsplan. Je draagt de verantwoordelijkheid om uiterlijk in 2032 een volledig en goed functionerend Omgevingsplan op te leveren. Dit doe je op een projectmatige manier, waarbij jij als projectleider fungeert. Je maakt samen met collega’s een plan van aanpak en voert deze als projectleider uit. Daarbij ga je in op het proces, de organisatie, de inhoud, de financiën de benodigde communicatie en andere relevante aspecten. Je werkt nauw samen met diverse medewerkers, helpt bij de ontwikkeling van  het team en zorgt dat het omgevingsplan goed in de organisatie wordt ingebed. Je bent daarnaast een sparringpartner voor anderen. 

Concreet: 

  • Coördineren en begeleiden van de totstandkoming en implementatie van het (gemeentedekkend) Omgevingsplan. Je stelt hiervoor een plan van aanpak op en voert deze uit. 

  • Coördineren en begeleiden aanbesteding externe begeleiding transitie Omgevingsplan.  

  • Adviseren over het instrumentarium van de Omgevingswet en de toepassing hiervan in de praktijk. 

 Kandidaat omschrijving
Als projectleider transitie omgevingsplan is het belangrijk dat je implementatiekracht bezit waarmee je het plan van aanpak omzet in concrete resultaten. Je kunt goed samenwerken met anderen om taken aan te pakken en problemen op te lossen. Je neemt eigenaarschap over de vraagstukken die op je afkomen en bent bereid om beslissingen te nemen. Daarnaast beschik je over doorzettingsvermogen, ben je resultaatgericht en kun je goed draagvlak creëren.  

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau op het gebied van omgevingsrecht en/of ruimtelijke ordening 

  • Ruime kennis van de Omgevingswet en specifiek het omgevingsplan 

  • Je hebt ervaring in de rol van projectleider/coördinator en het werken binnen een gemeentelijke organisatie.  

Eisen
Uit het CV blijkt duidelijk dat de kandidaat kennis of ervaring heeft met onderstaande:

  1. Kennis van de Omgevingswet en specifiek het Omgevingsplan

  2. Ervaring in de rol van projectleider

  3. Kennis van en ervaring met het werken binnen een gemeentelijke organisatie

  4. Het is een vereiste dat de aanbieder akkoord gaat met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten van de gemeente Midden-Groningen. Zie de bijlage. Uit de offerte blijkt duidelijk dat de aanbieder hiermee akkoord gaat.

  5. Het is een vereiste dat de aanbieder akkoord gaat met de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht. Zie de bijlage. Uit de offerte blijkt duidelijk dat de aanbieder hiermee akkoord gaat.

  6. We werken conform de Wet DBA wat inhoudt dat deze opdracht uitsluitend kan worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen. Uit de offerte blijkt duidelijk dat het aanbod van een personele dienstverlener komt.

Gunningscriteria
Uit het CV blijkt duidelijk dat deze kennis aanwezig is. Hoe beter dit aansluit, hoe meer punten.

  1. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Alle criteria worden beoordeeld in de motivatiebrief.
    Weging: 10 %

  2. Ruime kennis van de Omgevingswet en specifiek het Omgevingsplan
    Weging: 15 %

  3. Ervaring in de rol van projectleider Omgevingsplan
    Weging: 15 %

  4. Kennis van of ervaring met het werken binnen een gemeentelijke organisatie/politiek bestuurlijke omgeving.
    Weging: 15 %

  5. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens de interviews wordt stil gestaan bij de opdracht en de eisen die wij stellen. Hoe beter de kandidaat hierop past. hoe meer punten
    Weging: 25 %

Aanvullende informatie

  • De gesprekken worden gepland in de week van 12 t/m 16 mei 2025

  • De startdatum wordt in gezamenlijkheid bepaald evenals het aantal te werken per week.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur