Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Informatiecoördinator

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

10 mrt 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Informatiecoördinator
24 uur per week

Als informatiecoördinator ben jij de spil tussen de ICT en de organisatie en maak je onderdeel uit van het team Informatie, Innovatie en Beheer. Jij richt je op de wensen van de klant en zorgt ervoor dat deze in passende technische oplossingen vertaald worden. Het werk ontstaat o.a. uit het opmerken van knelpunten. Aan jou de taak om deze knelpunten te observeren en te analyseren waar heldere en praktisch toepasbare adviezen uit voortvloeien. In deze rol werk je nauw samen met de Senior Informatiebeheer, Gegevenscoördinator, Informatievoorziening adviseurs, Informatievoorzieningsarchitect, beveiligingsorganisatie en functioneel beheerders.

Jouw rol

  • Samen met de Senior informatiebeheer en Gegevenscoördinator zet je de lijnen uit binnen het team Informatie, Innovatie en Beheer;

  • Je houdt overzicht over het projectportfolio en zorgt ervoor dat het portfoliomanagementproces gevolgd wordt. Je houdt hierbij rekening met de beschikbare capaciteit binnen het team;

  • De prioritering van projecten stem je zowel binnen het eigen team af, als met de teamleiders van de andere teams binnen de organisatie;

  • Je denkt samen met de informatievoorzieningadviseurs na over de mogelijkheden om processen te digitaliseren en automatiseren;

  • Je schakelt met de informatievoorzieningsarchitect en beveiligingsorganisatie over architectuur en privacy & informatieveiligheid;

  • Je bent budgetbeheerder van het ICT-investerings- en onderhoudsbudget van de gemeente. Je stemt hierover af met de Informatievoorzieningadviseurs;

  • Je stuurt het functioneel beheer van de organisatie aan en fungeert als opdrachtgever naar de ICT-afdeling op tactisch niveau;

  • Je faciliteert functioneel beheer in het uitvoeren van beheertaken. Je bent o.a. aanspreekpunt in geval van grote incidenten en zorgt ervoor dat de functioneel beheer / BiSL processen op de juiste manier gevolgd worden;

  • Je coördineert het opleidingstraject voor Functioneel beheer;

  • Je hebt regulier overleg met stakeholders van binnen en buiten de organisatie.

Eisen

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde en relevante HBO-opleiding;

  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring als informatiecoördinator/manager binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Je hebt ervaring met het aansturen van teams;

  • Je hebt kennis van de verschillende processen en implementaties binnen het vakgebied functioneel beheer en de implementatie daarvan. 

Wensen

  • De complexe onderwerpen over ICT, informatievoorziening en digitaal werken spreken jou aan. De vertaalslag maken gaat jou daarom makkelijk af;

  • Jij vindt het leuk om organisatorische doelen te vertalen naar informatiekundige oplossingen en maakt je hard voor de toepasbaarheid ervan binnen de organisatie;

  • Je bent in staat om over je eigen werk heen te kijken en mee te praten over de toekomst van Functioneel Beheer;

  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift;

  • Je bent communicatief sterk, bruist van de energie, bent geduldig én vindt het leuk om gebruikers te ondersteunen en te adviseren.

Overige informatie 

  • Aanleveren VOG-P verklaring is verplicht;

  • Thuiswerken in overleg; 

  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 12 van de CAO Gemeenten;

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.