Projectleider Transitie Applicatiemigratie

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 36 Noord-Brabant

Begindatum:

24 mrt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 mrt 2025

Organisatie
We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

Over Equalit
Het Shared Service Center Equalit is een ICT-samenwerkingsverband van en voor lokale overheden. Met zo’n 100 ICT-professionals faciliteren we 12 deelnemers (waarvan 11 gemeenten) met ruim 2.800 medewerkers in plaats- en tijdonafhankelijk samenwerken. Door kennis en krachten te bundelen, bouwen en ontwikkelen we samen digitale oplossingen die de dienstverlening aan inwoners en bedrijven helpt optimaliseren. Onze complexe ICT-omgeving is ingericht met moderne oplossingen. een uitdaging om een bijdrage aan te leveren

Functiebeschrijving
We zijn op zoek naar een ervaren en gemotiveerde projectleider voor twee uitdagende migratie-projecten binnen onze organisatie:

  • Uitfasering IVANTI doel:

    • Applicatie distributie opnieuw in te richten

    • Profilemanagement en gebruikersomgeving opnieuw in te richten

    • Applicaties beschikbaar te maken vanuit een applicatieportaal

  • Applicatiemigratie van Citrix naar lokale werkplek, AVD en Cloud PC
    Het doel is om applicaties te migreren naar verschillende platformen, waaronder lokale werkplekken, Azure Virtual Desktop (AVD) en Windows365/Cloud PC.

Eisen

  1. De kandidaat heeft HBO/WO werk- en denkniveau.

  2. De kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring bij een gemeente.

  3. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.

  4. De kandidaat heeft beschikt over een aantoonbare ervaring met grote organisatieveranderingen en adoptieprocessen.

  5. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met opzetten van Agile DevOps teams in grote organisaties.

  6. Kandidaat heeft ervaring met change management methodieken zoals Prosci ADKAR, Kotter of vergelijkbare frameworks.

  7. Kandidaat beschikt over ervaring met stakeholdermanagement en het creëren van draagvlak op verschillende niveaus en heeft ervaring met een overheidsomgeving of shared services.

  8. Kandidaat bezit over certificering in verandermanagement en/of projectmanagement (zoals Prosci, Prince2, Agile PM)

  9. Het maximum uurtarief is 120 euro.

Gunningscriteria

  1. Kandidaat bezit over certificering in verandermanagement en/of projectmanagement (zoals Prosci, Prince2, Agile PM).

  2. Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.

  3. De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).

Competenties

  • Overtuigingskracht

  • Proactief

  • Communicatief vaardig

  • Klantgericht

  • Samenwerken

  • Plannen en organiseren

  • Verandervermogen

  • Analytisch

  • Creatief

  • Betrokken

  • Stressbestendig

  • Ambitieus

  • Integer

  • Flexibel/wendbaar

  • Snel schakelen

  • Zorgvuldig

  • Initiatiefrijk

  • Inlevingsvermogen

  • Digivaardig

  • Politiek en bestuurlijke sensitiviteit

Aanvullende informatie

  • In het kader van goed werkgeverschap werken wij samen met een derde contractmanagementpartij. Dat betekent dat de opdracht getoetst wordt aan de wet- en regelgeving en dat je als ZZP-er de opdracht uitvoert met tussenkomst van Haert ZZP-contractmanagement (in- en doorleenconstructie via een intermediair/leverancier is niet mogelijk). Haert zal als contractmanagementpartij de doorslag geven of je mag starten als ZZP-er op deze opdracht.

  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag Politiegegevens (VOG-P) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG-P aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 en kan deze eenmalig declareren via inhoudingen/vergoedingen in de opdracht.VOG-P dient op naam van de leverancier te staan en de functietitel genoemd in deze aanvraag moet opgenomen zijn in de VOG-P. Bij aanlevering mag de VOG-P niet ouder zijn dan 2 maanden. Als de VOG-P niet aan deze criteria voldoet wordt deze afgewezen en dient er op eigen kosten een nieuwe VOG-P aangevraagd te worden door de leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur