Backoffice medewerker Publieks(burger)zaken

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 8 dagen
85 16 Noord-Brabant

Begindatum:

7 apr 2025

Einddatum:

6 jul 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

13 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Roosendaal is tijdelijk op zoek naar een Backoffice medewerker publiekszaken 16 uur per week
"Een professionele, maatschappelijk betrokken specialist binnen het vakgebied burgerzaken”

Jouw nieuwe opdracht
Je houdt je dagelijks bezig met het afhandelen van complexe Basis Registratie Personen (BRP) zaken en van de Burgerlijke Stand. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het behandelen van buitenlandse brondocumenten, het uitvoeren van kwaliteitscontroles, inschrijvingen en hervestigingen, de nationaliteitswetgeving en het behandelen van Naturalisatie/Optie verzoeken. Je denkt dagelijks mee over verbetering en vernieuwing van onze dienstverlening en werkprocessen. Voorbeelden van je dagelijkse werkzaamheden:

  • Je houdt je bezig met de complexe zaken binnen de burgerlijke stand;

  • Je behandelt en beoordeelt naturalisatie- en optieverzoeken;

  • Je bent verantwoordelijk voor het beoordelen van (buitenlandse)brondocumenten en het actualiseren van Persoonslijsten in de BRP;

  • Je bent in staat om een Verklaring Onder Ede (VOE) af te nemen, een 1e vestiging aan te nemen en baliewerkzaamheden uit te voeren;

  • Je bent vraagbaak voor de collega’s van de frontoffice en het KCC (en dus voor de inwoners);

  • Je bent verantwoordelijk voor de Burgerlijke Stand met Internationaal privaatrecht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht.
    Daarnaast ben je flexibel inzetbaar op andere all-round werkzaamheden binnen de backoffice.

Wat wordt gevraagd?

  • HBO werk- en denkniveau (minimaal een MBO+ opleiding, afgerond)

  • Werkervaring op het gebied van Burgerlijke Stand en/of BRP;

  • Een deel van de N.V.V.B diplomalijn 5/6 of 7

  • Kennis van Wet- & regelgeving Burgerzaken (waaronder internationaal privaat recht, IPR) en buitenlands personen- en familierecht;

  • Beheersing van Nederlandse en Engelse taal (woord en geschrift);

  • Secuur te werk gaan zit in je DNA;

  • Je kunt op een ontspannen, flexibele en ook standvastige manier omgaan met de vragen van onze inwoners;

  • Certificaat B1a is een pre (N.V.V.B.);

  • Ervaring met I-Burgerzaken is een pre.

Deze functie is gewaardeerd conform salaristabel CAO gemeenten in schaal 8.
Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden.

Eisen

  • De kandidaat heeft specifieke werkervaring en vakkennis op het gebied van Burgerlijke Stand, BRP, IRP en Naturalisatie (blijk

  • De kandidaat heeft specifieke vakkennis van Wet en Regelgeving Burgerzaken (waaronder internationaal privaat recht, IPR) en buitenlands personen- en familierecht (blijk

  • De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein

  • De kandidaat heeft relevante werkervaring binnen een gemeente

  • De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring (blijkt uit CV)

  • De kandidaat heeft minimaal op MBO+ niveau een relevante opleiding Burgerzaken specialist (blijkt uit CV)

  • De kandidaat is in staat om op de gevraagde startdatum te starten voor het aantal uren

  • De kandidaat heeft specifieke ervaring met I-burgerzaken (blijkt uit CV)

  • De kandidaat heeft (een deel van) de N.V.V.B. diplomalijn 5/6 of 7 (blijkt uit CV)

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?

  • De kandidaat heeft specifieke vakkennis en ervaring met naturalisatie, berichtenverkeer en correcties (blijkt uit CV)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur