Medewerker Beleidsuitvoering II in HR21

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

14 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Roosendaal is op zoek naar een Evenementencoördinator I 32 uur I 3 maanden.

Word jij onze Evenementencoördinator?
Ben jij een verbinder die energie krijgt van organiseren, afstemmen en het samenbrengen van verschillende belangen? Wil jij een sleutelrol spelen bij de Roosendaalse evenementen en bijdragen aan veiligheid, beleving en een goed verloop? Dan is deze opdracht iets voor jou!

Opdracht

Als Evenementencoördinator ben jij de spin in het web tussen organisatoren, gemeente en partners zoals politie, brandweer en andere betrokkenen. Je begeleidt het proces van evenementenvergunningen van intake tot evaluatie. Je organiseert gezamenlijke informatiebijeenkomsten en operationele vooroverleggen, en na afloop evalueer je samen met organisatoren het verloop.

Voor de portefeuillehouder ben jij het eerste aanspreekpunt. Je adviseert over inhoud en proces, signaleert knelpunten en draagt bij aan bestuurlijk zorgvuldige afwegingen. Daarnaast lever je een bijdrage aan de beleidsontwikkeling op het gebied van vrijetijdseconomie en denk je mee over de uitvoeringsagenda.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je speelt een actieve rol binnen de gemeente en kijkt verder dan je eigen vakgebied.

  • Je signaleert maatschappelijke ontwikkelingen en vertaalt deze naar concrete acties.

  • Daarnaast neem je regelmatig deel aan het evenementen en APV-overleg en neem je jouw collega's mee in verbetervoorstellen om de kwaliteit van vergunningverlening verder te versterken.

Kandidaat omschrijving

  • Je bent een proactieve en omgevingsbewuste verbinder.

  • Je houdt overzicht, schakelt soepel tussen organisatoren, bestuur en organisatie en weet goed om te gaan met verschillende krachtenvelden.

  • Ook als het even tegenzit, blijf jij doelgericht en houd je de samenwerking positief en constructief.

  • Je beschikt over een afgeronde Hbo-opleiding, bijvoorbeeld Eventmanagement of Bestuurskunde.

  • Je hebt ervaring met het projectmatig begeleiden van evenementen of met vergunningverlening.

  • Je bent bekend met relevante wet- en regelgeving.

  • Je bent communicatief sterk, bestuurlijk sensitief en organisatorisch vaardig.

Je bent een proactieve verbinder en je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.  Daarnaast ben je flexibel, zelfstandig en ben je organisatorisch sterk om evenementen van A tot Z goed te begeleiden. Wanneer het misschien even niet loopt zoals je hoopt, blijf je je schouders eronder zetten om het gewenste resultaat te bereiken. Je weet met welke krachtenvelden je hierin te maken kunt krijgen en je weet hierin je rol en taak als evenementencoördinator stevig tot uiting te brengen. Je bent omgevingsbewust en trekt de kar tussen de organisatie van het evenement, bestuur en organisatie. 

Ben jij klaar om een sleutelrol te vervullen binnen onze gemeente en bij te dragen aan een veilige en goed georganiseerde leefomgeving? Dan maken we graag kennis met jou!

Eisen

  • De kandidaat heeft specifieke kennis en ervaring op het gebied van de APV (blijkt uit CV);
    10p

  • De kandidaat beschikt over minimaal 4-5 jaar werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV);
    10p

  • De kandidaat beschikt over een opleiding op HBO niveau op het gebied van Evenementenmanagement of Bestuurskunde (blijkt uit CV);
    5p

  • Gezien de aard van de werkzaamheden kan deze aanvraag niet door een ZZP'er worden ingevuld. Ben je het daarmee eens ?
    5p

  • De kandidaat beschikt over vakkennis en ervaring met Veiligheid (blijkt uit CV);
    10p

  • De kandidaat beschikt over specifieke vakkennis op het gebied van evenementen (blijkt uit CV);
    10p

Wensen en competenties

Wensen

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
    5p

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    5p

  • Wij gaan ervan uit dat de kandidaat beschikt over eigen devices (laptop en telefoon) of verstrekking via bureau/ leverancier, dit in verband met het werkplekconcept van de Gemeente Roosendaal;
    2p

  • De kandidaat beschikt bij voorkeur over relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV);
    5p

  • De kandidaat beschikt over ervaring met vergunningverlening;
    5p

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    25p

Competenties

  •  Communicatief vaardig

  • Creatief

  • Flexibel

  • Klantgericht

  • Netwerker

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

  • Proactief en initiatiefrijk

  • Samenwerken

  • Verbindend/bruggenbouwer

Organisatie en team

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video. Wij hanteren een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers , in de meeste groepen zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden. Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie.

Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden ingepland op 9 september tussen 09.00 - 11.30 uur en/of 10 september tussen 11.00 - 12.30 uur op locatie in Roosendaal, gelieve daar in de agenda's van de kandidaten rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

 Schaal
De functie is in ons functiehuis gewaardeerd in salarisschaal 9.

ZZP
Gezien de aard van deze werkzaamheden kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er.

Toelichting op uur per week
Voor wat betreft het uitvoeren van de werkzaamheden is er een mix mogelijk van op locatie en thuis werken.. Een regelmatige aanwezigheid op kantoor is een vereiste.

Aanvullend

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar.

  • Het tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten.

  • Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein.

  • De kandidaat beschikt zelf over devices of deze worden geleverd vanuit de leverancier.

  • Er dient een VOG op de aspecten 11,12 en 41 te worden overlegd niet ouder dan 2 maanden voor een vergelijkbare functie of deze dient te worden aangevraagd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur