Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Applicatiebeheerder

Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
105 28 - 36 Friesland

Begindatum:

12 mei 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

17 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Binnen het team Jeugd & Onderwijs van de gemeente Tytsjerksteradiel zij wij op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die goed kan samenwerken. 

Als Functioneel Applicatiebeheerder beheer je applicaties die gebruikt worden binnen het Sociaal Domein. De kernapplicaties waarmee gewerkt wordt zijn ISamenlevingszaken en CivisionSamenlevingszaken. Daarnaast gebruiken we systemen voor Schulddienstverlening, Leerlingenvervoer en Leerplicht.

Verantwoordelijkheden
Wij zoeken een Functioneel Applicatiebeheerder die systemen én mensen begrijpt. De applicatiebeheerder maakt zich een systeem en werkwijze snel eigen. Daarnaast zijn goed luisteren en inlevingsvermogen van belang om de eindgebruiker zo goed mogelijk van dienst te zijn. Goede suggesties om zaken anders aan te pakken zijn van harte welkom.

De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten, gebruikersondersteuning, uitvoeren van wijzigingen en releases en het optimaliseren van (eigen) werkprocessen.

 Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 12 mei 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 28 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 9. De opdracht kan door twee kandidaten worden ingevuld. De opdracht is verkort uitgezet. De gesprekken vinden plaats op donderdag 1 mei 2025. Wij vragen hier rekening mee te houden.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. De kandidaat heeft minimaal Hbo werk- en denkniveau.

  3. De kandidaat heeft minimaal 2jaar relevante en recente (<5 jaar) werkervaring als Functioneel Applicatiebeheerder (blijkt uit cv).

  4. De kandidaat heeft werkervaring opgedaan als Functioneel Applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie op het gebied van Sociaal Domein.

  5. De kandidaat heeft ervaring met SQL, Microsoft Power BI, Data-analyse.

  6. De kandidaat heeft specifieke kennis van DBeaver.

  7. De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  8. Het maximale uurtarief is € 105,-

Competenties
te toetsen in interviewfase. De kandidaat die we zoeken:

  • beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden;

  • is toegankelijk;

  • is dienstverlenend;

  • is resultaatgericht;

  • is flexibel; -

  • werkt nauwkeurig.

Gunningscriteria

  1. De mate waarin de opleidingen aansluiten bij het gevraagde functieprofiel.
    40 %

  2. De mate waarin de werkervaring van de kandidaat aansluit bij de opdracht.
    40 %

  3. Extra ervaring met DBeaver.
    20 %

Aanvullende informatie

  • De opdracht mag door twee kandidaten ingevuld worden.

  • Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao Gemeenten.

  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Let op!: De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.