Modern Desktop Specialist

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 feb 2025

Functieprofiel
Wij zijn op zoek naar een ervaren Modern Desktop Specialist, die verantwoordelijk zal zijn voor de beheerwerkzaamheden, het oplossen van incidenten en begeleiden van gebruikerstesten voor onze werkplekdiensten.

Introductie team & afdeling
DomstadIT is de afdeling bij de gemeente Utrecht die in nauwe samenwerking met andere organisatieonderdelen ICT ontwikkelt, levert, installeert en beheert om te zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT infrastructuur. Wij zijn klantgericht en gemotiveerd om de beste IT te leveren aan onze organisatie en daarmee bij te dragen aan de strategische opgaven in de stad voor gezond stedelijk leven.

Binnen DomstadIT ga je werken voor de voorziening ICT Werkplekken. Wij leveren gemeente Utrecht een gebruiksvriendelijke werkplek die betrouwbaar is en voldoet aan gestelde security eisen. Samen zijn we verantwoordelijk voor de gehele keten m.b.t. het leveren, beheren en beveiligen van 7000+ werkplekken bestaande uit: Modern Managed Desktops, Azure Virtual Desktop, FAT-Cliënts, Remote Desktop en Mobile Devices. Daarnaast zorgen we ervoor dat 700 applicaties beschikbaar gemaakt worden op de werkplek. Binnen de voorziening werken we kort cyclisch, in zogeheten sprints, aan het verbeteren van de ICTdienstverlening.

Jouw bijdrage als Modern Desktop Specialist
Als Modern Desktop Specialist in ons ICT Werkplekken beheerteam speel je een cruciale rol in het beheren en onderhouden van onze werkplekken. Je draagt bij aan het snel en efficiënt oplossen van incidenten op onze werkplek. Voert maandelijkse beheeractiviteiten uit, waaronder het updaten en patchen van werkplek images en het onderhouden van de RDS-omgeving. Daarnaast stem je gebruikerstesten af voor de livegang van nieuwe werkplekdiensten.

Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Je bent betrokken bij het oplossen van incidenten die voordoen op onze werkplekken.

  • Je bent betrokken bij het beheren en optimaliseren van systemen binnen onze ICT-omgeving.

  • Je bent betrokken bij maandelijkse beheeractiviteiten zoals het patchen van verschillende werkplekken en images.

  • Je monitort de capaciteit en de functionaliteit van de werkplekken en je signaleert bij mogelijke performance-, capaciteits- en securityproblemen. Je begeleidt functioneel beheerders bij het testen van nieuwe functionaliteit m.b.t. onze werkplekdiensten.

  • Je werkt nauw samen met andere specialisten van de voorziening Werkplekken. Je versterkt elkaar bij het uitvoeren van de werkzaamheden.

  • Wij leveren onze dienstverlening 24x7. Onderhoud wordt meestal in het weekend of avonduren ingepland zodat onze klanten er het minste ongemak van hebben. Jouw inzet is hierbij onmisbaar.

Jouw profiel als Modern Desktop Specialist
De ideale kandidaat voldoet aan de volgende vereisten:

  • HBO-werk- en denkniveau met een informatietechnologie-achtergrond.

  • Je bent gecertificeerd voor Microsoft 365 Modern Workspace, Microsoft Azure Fundamentals

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Modern Desktop Specialist in een complexe IT-omgeving

  • Je hebt aantoonbare ervaring met Windows 10 en Windows 11, waaronder de multi-session variant.

  • Je hebt aantoonbare ervaring in het gebruik van workspace tooling, waaronder Ivanti Workspace Control, Microstation Intune, Endpoint Configuration Manager en Powershell.

  • Aantoonbare ervaring met diverse werkplekconfiguraties, inclusief Modern Managed Desktops en Azure Virtual Desktops.

  • Aantoonbare ervaring met security tooling zoals Applocker, Attack-Service-Reduction en Microsoft 365 Defender for Endpoint.

Naast bovenstaande technische vereisten, zoeken we iemand met de volgende persoonlijke vaardigheden:

  • Probleemoplossende vaardigheden en een analytische aanpak.

  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.

  • Oog voor detail

  • Vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband effectief te werken.

  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen in een dynamische werkomgeving

  • Een hands-on, can-do mentaliteit, om uitdagingen aan te pakken en oplossingen te vinden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.