Privacy Jurist Openbare Orde en Veiligheid

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 32 Utrecht

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 apr 2025

Privacy Jurist Openbare Orde en Veiligheid
Periode: Van 01-06-2025 tot 01-12-2025 (6 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 32 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 120,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 11

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

In een groeiende stad als Utrecht staan we voor complexe uitdagingen op het gebied van openbare orde en veiligheid. Binnen het team Informatie & Onderzoek van de afdeling OOV zoeken we een privacy jurist die niet alleen weet wat er in de wet staat, maar ook hoe je die kennis inzet om collegas echt verder te helpen.

Opdrachtomschrijving:
Je helpt ons bij het verder op orde brengen van Gegevensbescherming binnen uiteenlopende veiligheidsdossiers, zoals ondermijnende criminaliteit, cybercrime en persoonsgerichte aanpakken op het snijvlak van veiligheid en zorg. Affiniteit met dit laatste (zorg en veiligheid) is daarbij een pre, aangezien het merendeel van jouw werkzaamheden betrekking hebben op dat beleidsterrein. In deze opdracht werk je nauw samen met proceseigenaren, adviseer je over gegevensdeling en neem je het voortouw bij het opstellen van privacy risicoanalyses, zoals DPIAs.

Voor het werk dat er ligt zoeken we iemand die de mouwen opstroopt, snel schakelt, en goed kan schrijven. Iemand die het leuk vindt om samen met collegas te werken aan concrete adviezen.

Samengevat zijn de taken in jouw werk:
Het opstellen van privacy risicoanalyses;
Je vertaalt relevante wetgeving naar praktische adviezen, richtlijnen en handvatten;
Je adviseert proceseigenaren over de mogelijkheden van gegevensdeling bij complexe dossiers.

Resultaat van de opdracht
Het verder op orde brengen van Gegevensbescherming binnen uiteenlopende veiligheidsdossiers.

Jij hebt/bent:
Je hebt minimaal een afgeronde WO opleiding.
Bij voorkeur een Juridische opleiding bijvoorbeeld in de richting van gegevensbescherming en privacy recht.
Je hebt minimaal 3 jaar juridische kennis en ervaring op het gebied van privacy en gegevensdeling bij gemeenten, bij voorkeur met een specialisatie/affiniteit in het veiligheidsdomein.
Je hebt minstens 3 jaar werkervaring bij gemeenten met ervaring in het opstellen van DPIAs en gegevensleveringsovereenkomsten.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
Omgevingssensitief
Procesgericht & klantgericht
Nauwkeurig, analytisch en creatief

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 12 mei. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur