Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
28 apr 2025“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Opdracht
Als Wmo consulent zorg jij ervoor dat inwoners van gemeente Westland toegang krijgen tot de juiste en passende zorg. Zij krijgen jouw speciale aandacht en samen met de inwoner breng je het probleem in beeld. Wat kan de inwoner zelf eventueel met hulp van diens netwerk of kan de oplossing gebonden worden vanuit een voorliggende sociale voorziening.
Jouw werkzaamheden liggen met name op het terrein van huishoudelijke hulp en hulpmiddelen.
Bij het selecteren van de voor de benodigde Wmo voorziening spelen juridische, sociaal-medische, ergonomische en bouwkundige afwegingen een rol. Jij handelt de meldingen en aanvragen met zorg af en regelt dat met jouw kennis en ervaring de beste oplossing voor jouw cliënten gevonden wordt. Je adviseert en beslist binnen afzienbare tijd zelfstandig en integraal over de aanvragen, toetst indicaties van externe (medische) adviseurs en bewaakt de voortgang en kwaliteit. Samen met zorgaanbieders, leveranciers, (para)medische en (bouw)technische adviseurs lever je precies de ondersteuning (w.o. begeleiding) die jouw klanten nodig hebben.
Dit ben jij
Je bent een echte aanpakker en dat is maar goed ook aangezien er genoeg werk ligt. Je weet zelfstandig je weg te vinden, maar weet ook de juiste mensen te vinden als je hulp nodig hebt. Je kunt je inleven in de situatie van jouw cliënten en voor hen de goede combinatie van ondersteuning regelen waarbij je kostenbewust te werk gaat. Daarbij word je geholpen door je ruime kennis van de specifieke omstandigheden van mensen met een beperking op lichamelijk, psychisch en/of psychosociaal gebied en een zeker technisch inzicht. Tegelijk sta je stevig in je schoenen als je voorzieningen moet weigeren doe je dat resoluut, maar ook met tact. Je bent niet voor één gat te vangen, stressbestendig en zet je creativiteit en overtuigingsvermogen in als dat nodig is. Je kijkt altijd wat er mogelijk is binnen de beperkingen die er zijn. Je stelt je professioneel maar empathisch op en weet goed je grenzen aan te geven waar nodig. Je hebt je werklast op orde, overzicht op wat er moet gebeuren en weet goed prioriteiten te stellen. Je legt data van klanten zorgvuldig en compleet vast in de applicatie Suite SD.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal € 83,95 inclusief reiskosten woon-werk, fee externe partij en excl. BTW.
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als WMO consulent binnen een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met indiceren Wmo-breed waaronder meldingen m.b.t. huishoudelijke hulp, hulpmiddelen en/of Begeleiding, benoem deze punten in het cv;
6. Beschikbaar per 19 mei 2025 voor 32 tot 36 uur per week;
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als WMO consulent binnen een gemeente (35 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het indiceren van huishoudelijke hulp, hulpmiddelen en/of Begeleiding (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite SD (20 punten);
10. In bezit van rijbewijs B, benoem dit in het cv (5 punten);
11. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de initiële duur (minimaal 1040 uur) kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (10 punten).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
2
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 14 mei van 14:00 tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er wordt geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.