Programmamanager aanpak bijplaatsingen (ABP)

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
110 24-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

11 mrt 2025

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Niet elke Utrechter kent of houdt zich aan de afvalregels. Dit zorgt voor overlast van afval in de stad. Bijvoorbeeld verkeerd aangeboden grofvuil en bijplaatsingen. Dit heeft als gevolg dat de openbare ruimte vies en rommelig wordt, een minder leefbare omgeving voor bewoners, en een toename van klachten en meldingen. De aanpak bijplaatsingen (ABP) zet zich in om overlast van bijplaatsingen te verminderen en klachten en meldingen goed af te handelen. De ABP is een integrale aanpak van W&S, IMH en VTH.

De programmamanager ABP is binnen en buiten de gemeente het aanspreekpunt rondom de ABP. Zijn/haar taak is zorgen voor slimmere en betere samenwerking en adequaat sturen op de acties en doelen uit de ABP. Dit doet hij/zij in samenwerking met interne collegas, woningbouwcorporaties, maatschappelijke organisaties en bewoners. De programmamanager stuurt de projectadviseurs en/of beleidsadviseurs niet direct aan en houdt zich niet bezig met de implementatie van projecten zelf, maar houdt het overzicht, signaleert, monitort en bewaakt de kwaliteit, en stuurt erop aan dat alle acties uit de ABP uitgevoerd worden.
Hij/zij zit de klankbordgroep voor, verbindt de werkgroep, klankbordgroep en stuurgroep met elkaar en legt verantwoording af aan de stuurgroep, bestuur en MTs.

Omschrijving van de opdracht (de taken):

  • Voorzitten van diversen werkgroepen, drie a vier bloedgroepen (Wijken, IMH, VTH en W&S);

  • Schrijven en bewaken van projectplannen;

  • Schrijven van raadsbrieven en/of andere rapportages

  • Werken aan een strak proces;

  • Structuur brengen in de aanpak bij plaatsingen.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als structuur geïmplementeerd is waar de teams zelfstandig mee verder kunnen werken.

Kandidaat omschrijving

  • Hbo werk- en denkniveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring in een soortgelijke functie;

  • Ervaring met het aansturen van verschillende projectgroepen;

  • Affiniteit met afvalindustrie/verzameling.


Verder herken je je in de volgende competenties/vaardigheden:

  • Samenwerken en verbinden tussen verschillende afdelingen

  • Daadkrachtig en communicatief vaardig in het overbrengen aan de verschillende teams

  • Organisatie sensitief door op de juiste manier de Raad en MTs op de hoogte houden

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Tarief
Max. 110,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal 11

Goed om te weten

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
    Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Aanvullende informatie

  • Hybride werken is mogelijk, maar afhankelijk van afspraken. De vaste standplaats is het Tractieweg.

  • Gesprekken zijn gepland in de loop van de week van 24 maart. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur