Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland
Begindatum:
3 feb 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
10 jan 2025Opdrachtomschrijving
Afdeling WijZ is het sociaal team van de gemeente Waalwijk waar ook de toegang voor alle zorg en ondersteuning op het terrein van welzijn, inkomen, jeugd en zorg is ondergebracht. Het Veiligheidsteam van Afdeling WijZ voert procesregie op casuïstiek waar zorgen zijn over veiligheid (Jeugd en Wmo) en/of waar sprake is van complexe en meervoudige (veiligheids-) problematiek. Denk hierbij aan casussen die doorgezet zijn vanuit Veilig Thuis, de Raad voor de Kinderbescherming of Jeugdbescherming; zaken waarin een complexe scheiding speelt en zorgmijdende overlast gevende cliënten. Dit team kampt met een wachtlijst.
“Project Wachtlijstbeheer Veiligheidscasuistiek” is een tijdelijke opdracht waarbij jij zelfstandig verantwoordelijk bent voor het beheer van de wachtlijst van het veiligheidsteam. Je bent geen onderdeel van dit team en beheert geen eigen caseload waarin je het vaste gezicht bent voor de cliënten, maar springt in waar nodig voor de casussen van de wachtlijst.
Wanneer er vragen zijn of spoedig inzet nodig is, in zaken die op de wachtlijst staan, komen deze bij jou terecht. Jij maakt zelfstandig een eerste inschatting van hetgeen nodig is, zet dit (tijdelijk) in en brengt de rust zo veel mogelijk terug in de situatie. Dit alles doe jij, tot er een vast contactpersoon van het Veiligheidsteam de casus van je over kan nemen. Je inzet is vaak op spoed/crisis situatie.
Gedurende de 11 maanden van jouw opdracht wordt er verder gebouwd aan het vaste team om de instroom van casussen binnen het eigen team op te kunnen vangen. Na deze 11 maanden eindigt de opdracht en is er geen mogelijkheid tot verlenging.
Kandidaatomschrijving
Je hebt een relevante HBO opleiding
Je bent in het bezit van een geldige SKJ registratie
Je hebt geruime ervaring in zorg en veiligheidscasuistiek vanuit een regiefunctie
Je bent bekend met de Wmo en de Jeugdwet en hebt ervaring met indicatiestelling op grond van deze wetten.
Je bent zeer zelfstandig, kan goed functioneren binnen deze opdracht zonder direct onderdeel uit te maken van een team.
Je bent flexibel en bezit goede vaardigheden in crisisbeheersing.
Je bent een snelle denker en zet dit denken zo snel als mogelijk om in handelen.
Je weet hoe je veiligheidsafspraken maakt met een gezin en welke partijen je het best kan betrekken.
Interviewplanning
Interviews vinden plaats in de laatste week van januari.
Toelichting op rooster
Je beslist zelf waar en wanneer jij de werkzaamheden uitvoert. Bereikbaar zijn tijdens kantooruren is wel een vereiste.
Dienstencategorie
Gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening
CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
Eisen
Voorwaarden voor deelname
Overeenkomst DAS mrt 2022 (def TSF).docx
SKJ registratie
Kandidaat is in het bezit van een geldige SKJ registratie.
Ervaring
Minimaal 5 jaar ervaring in het werken met veiligheidscasuïstiek, gezien de complexiteit van de opdracht en de gevraagde zelfstandigheid.
Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte
Bewijs SKJ registratie
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 25 %
Werkervaring 1
Je bent bekend met de sociale kaart van de gemeente Waalwijk.
Weging: 10 %
Beschikbaarheid
Je bent fulltime beschikbaar vanaf 3 februari 2025.
Weging: 15 %
Werkervaring 2
Je hebt minimaal 5 jaar recente werkervaring met crisisbeheersing in veiligheidscasuïstiek
Weging: 20 %
Systeemkennis
Je hebt aantoonbare recente ervaring met werken in ZorgNed.
Weging: 10 %
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- De mate van zelfstandigheid; is deze voldoende voor het uitvoeren van de opdracht
- Maakt de kandidaat een voldoende "stevige" indruk
- Communicatieve vaardigheden worden getoetst d.m.v. het interview
Weging: 20 %