Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
6 jun 2025Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.
Team
De plaats waar je komt te werken is binnen het cluster Begeleiding/18+ van Woerden Wijzer, onderdeel van het Sociaal Domein van de Gemeente Woerden.
Als Casemanager Wmo, ben jij voor de inwoners van de gemeente Woerden van grote betekenis. Jij stelt de vraag áchter de vraag en inventariseert niet alleen de hulpvraag, maar ook de verschillende leefgebieden.
Je creëert verbinding en weet de inwoner mee te nemen in zijn eigen kunnen. Jij hebt oog voor de kracht van de persoon en zijn netwerk, maar weet ook de weg te vinden naar de juiste leveranciers en zorgaanbieders. Samen met de inwoner en betrokkenen vind je zo de juiste oplossing. Je monitort en evalueert en je zorgt je ervoor dat er blijft gebeuren wat nodig is.
Omschrijving van de opdracht
Als Casemanager Wmo ben jij aanspreekpunt voor onze inwoners en tegelijkertijd houd je toezicht op de ingezette zorg en ondersteuning. Voor de inwoner ben je een vast aanspreekpunt. Met veel energie en een luisterend oor ga je in gesprek met de onze inwoner. Samen met de inwoner onderzoek je de hulpvraag, stel je, indien nodig, een onderzoekverslag op en maak je een beschikking.
Als het nodig is, verwijs je door naar het voorliggend veld en/of maatwerkvoorzieningen aanvullende zorg. Vanuit jouw expertise zoek je de best passende ondersteuning of voorziening en geef je opdracht aan de juiste partijen. Je monitort en evalueert de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen. Samen met je collega’s neem je deel aan team overleggen, casuïstiekbesprekingen en intervisies.
Dit doe je door:
In gesprek gaan met de inwoner en verzorgen van de intake.
Oppakken en beoordelen van ondersteuningsvragen op het gebied van de Wmo;
Afleggen van huisbezoeken bij de inwoners van de gemeente Woerden.
Samen met de inwoner onderzoeken van de hulpvraag, vaststellen van doelen en opstellen van ondersteuningsplan.
Doorverwijzen naar het voorliggend veld en/of aanvullende zorg.
Vaststellen van de best passende ondersteuning of voorziening en de opdracht geven aan de juiste partijen.
Monitoren en evalueren van de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen.
Contact onderhouden met en monitoren van aanvullende zorg partijen.
Indien nodig bewoners ondersteunen in de vorm van lichte begeleiding.
Onderzoekverslagen opstellen en uitwerken, beschikkingen opstellen en deelnemen aan overleggen.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een gemeente;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met huisbezoeken.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare werkervaring met multi-problematiek (GGZ, VG, ASS, Schulden etc.). Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten);
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een gemeente (50 punten);
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met huisbezoeken (30 punten).
Competenties
Ervaring als casemanager binnen de WMO;
Flexibele werkhouding;
Goed ontwikkeld analytisch denkvermogen;
Proactieve houding;
Snel eigen kunnen maken van sociale kaart;
Eigen kunnen maken van ons eigen systeem (Cumulus);
Beschikt over goede Communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025, van 15:00 uur tot 17:00 uren later te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vzo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige Informatie
Gemeente Woerden heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een toeleverancier bent die de tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Voor sommige verhoogde risicofuncties is een VOG-P nodig. Wil je daar meer over weten klik dan hier. https://justis.nl/producten/vog-politiegegevens-vog-p/wat-is-een-vog-p
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De gemeente Woerden faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Woerden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Woerden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).