Inhuur Netwerkregisseur

Hoogheemraadschap van Delfland

Phoenixstraat 32, 2611 AL Delft, Nederland

Sluit over 10 dagen
120 8 - 12 Zuid-Holland

Begindatum:

26 mei 2025

Einddatum:

27 mei 2027

Uren per week:

8 - 12

Publicatiedatum:

24 apr 2025

Organisatie
In een van de meest laaggelegen en – met 1,2 miljoen inwoners en 40.000 bedrijven op 41.000 hectare – meest dichtbebouwde delen van de Randstad zorgt Delfland voor droge voeten en schoon en gezond water. Wij werken met inwoners en bedrijven aan een klimaatbestendige en prettige leefomgeving. In de afgelopen jaren heeft Delfland flinke stappen gemaakt in het voorkomen van wateroverlast, het groener maken van de leefomgeving in en om het water en het verbeteren van de waterkwaliteit.

Nederland is gevormd door water en menskracht. Door de eeuwen heen is ons land zo aangepast, dat het bestand is tegen de grillen van het water. Dijken aanleggen gebeurde in gezamenlijkheid en werd gekenmerkt door consultatie, consensus en compromis met gebiedspartners en bewoners. Delfland benut deze historische kracht optimaal bij het uitoefenen van zijn zorg voor de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu. Daartoe staat het waterschap midden in de maatschappij en blijft het zoeken naar een optimaal maatschappelijk effect.

Omschrijving van de opdracht
De netwerkregisseur Alliantie Waterkracht is de onafhankelijke sturende kracht van het bestuursakkoord van de Alliantie en in het bijzonder het coördinatieteam Alliantie Waterkracht waarin alle partijen deelnemen. De opdrachtnemer stimuleert de samenwerking tussen de partners in samenwerking met het coördinatieteam en de regiegroep, en ontwikkelt activiteiten die de samenwerking versterken en de uitvoering van afspraken uit het bestuursakkoord dichterbij brengen.

Resultaten en verantwoordelijkheden:

  1. Stimuleren van samenwerking:

    • Organiseren van (netwerk)bijeenkomsten om de samenwerking tussen partners te bevorderen.

    • Ontwikkelen van activiteiten die bijdragen aan de uitvoering van het bestuursakkoord.

  2. Uitvoering van afspraken:

    • Initiëren van de uitwerking van afspraken en adviseren over de beste plaatsing van acties.

    • Begeleiden van het proces en bewaken van de samenhang van de acties.

  3. Advies en ondersteuning:

    • Kritisch meedenken en adviseren over de (proces)aanpak en inhoud van activiteiten.

    • Ondersteunen van partners in hun rol binnen de Alliantie en hun eigen organisatie (ambassadeurschap).

  4. Communicatie en draagvlak:

    • Contact onderhouden met leden van de regiegroep Alliantie Waterkracht en bestuurders van partnerorganisaties om draagvlak te verwerven en knelpunten te bespreken.

    • Bespreken van aanpak en voortgang van acties met ‘netwerk coördinatoren’ uit partnerorganisaties.

  5. Agendabeheer en verslaglegging:

    • Voorzitten van het coördinatieteam en beheren van de agenda.

    • Adviseren over de agenda van de regiegroep en het bestuurlijk overleg.

    • Zorgdragen voor goede verslaglegging van overleggen en bewaken van financiële aspecten van de samenwerking.

Gewenste resultaten:

  • Een geïntensiveerde en organisatie brede samenwerking tussen de partnerorganisaties op de onderwerpen uit het bestuursakkoord en nieuw geïdentificeerde onderwerpen; dit resulteert jaarlijks in concrete voorstellen aan regiegroep en bestuurlijk overleg.

  • Duidelijkheid over de aanpak, planning en verantwoordelijkheden van de afspraken uit het bestuursakkoord en daarbij best passende organisatie; hiervoor wordt elk jaar een jaarplan opgesteld en vastgesteld

  • Voorbereide en gefaciliteerde (o.a. notulen) overleggen van coördinatieteam, regiegroep en het bestuurlijk overleg van de Alliantie Waterkracht; resultaat hiervan zijn minimaal 10 overleggen van het coördinatieteam, 4 overleggen van de regiegroep en 2 bestuurlijke overleggen.

  • Een continue helder overzicht en inzicht in de financiële aspecten van de Alliantie Waterkracht. Hiervoor dient elk jaar een begroting te worden opgesteld en vastgesteld.

  • Monitoring, evaluatie en een jaarlijks verslag van werkzaamheden van de Alliantie met o.a. de resultaten van de samenwerking.

  • Jaarlijks minimaal 3 brede netwerkbijeenkomsten om de samenwerking tussen de Alliantiepartners te stimuleren.

Looptijd overeenkomst
De aanvangsdatum voor de Overeenkomst is zo snel mogelijk na de gunning. Naar verwachting zullen de werkzaamheden 26 mei 2025 aanvangen. De looptijd van de Overeenkomst bedraagt vierentwintig (24) maanden. De Overeenkomst eindigt van rechtswege op 27 mei 2027 zonder dat hiervoor schriftelijke opzegging door Opdrachtgever is vereist. Procedurele aspecten

Eisen
Duidelijk ingaan op alle punten en in motivatie toelichten.

  1.  Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 8 - 12 uur per week vanaf 26 mei 2025;

  2. Vormvereiste: Inschrijver moet het CV van de aangeboden kandidaat invoegen bij de betreffende vraag op Mercell. Het CV moet uit maximaal drie (3) pagina’s bestaan en moet voorzien zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Delfland houdt het recht om deze referentie daadwerkelijk na te gaan;

  3. Uurtarief: Voor deze uitvraag geldt een maximum uurtarief van € 120,- inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW.

  4. Kennis en expertise: Uit de door u ingediende motivatie, het CV (en indien uitgenodigd het matchgesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar, middels opleidingen, cursussen, werkervaring en voorbeeldprojecten, beschikt over:

    • Je hebt een afgeronde WO-opleiding;

    • Minimaal 10 jaar aantoonbaar werkervaring in het werkveld watermanagement en

    • Minimaal 10 jaar aantoonbaar werkervaring in een complexe overheidsomgeving;

    • Minimaal 3 jaar ervaring in het werkveld ruimtelijke ordening mede in relatie tot watermanagement;

    • Minimaal 3 jaar ervaring in het voeren van het gesprek met bestuurders en management.

Competenties
Uit de door u ingediende motivatie (en het matchgesprek) blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als belangrijk zijn:

  • Samenwerkingsvermogen

  • Overtuigingskracht

  • Zelfstandigheid

  • Bestuurssensitiviteit

Gunningscriteria

  1.  Aantoonbare Ervaring met implementeren van bestuurlijke en/of ambtelijke afspraken naar concrete plannen, programma’s of projecten in een omgeving met diverse partijen met eigen verantwoordelijkheden. (40%)

    • Ja, meer dan vijf (5) jaar = 400 punten

    • Ja, drie (3) tot vijf (5) jaar = 240 punten

    • Ja, één (1) tot drie (3) jaar = 120 punten

    • Nee, geen aantoonbare werkervaring = 0 punten

  2. Aantoonbare werkervaring samenwerking met/binnen de deelnemende organisaties binnen de Alliantie Waterkracht. (40%)

    • Ja, meer dan vijf (5) jaar = 400 punten

    • Ja, drie (3) tot vijf (5) jaar = 240 punten

    • Ja, één (1) tot drie (3) jaar = 120 punten

    • Nee, geen aantoonbare werkervaring = 0 punten

  3. Uurtarief (20%)

    • Minimaal uurtarief: €100 = 200 punten

    • Maximaal uurtarief: €120 = 0 punten

Aanvullende informatie

  • Iedere in te huren medewerker moet voorafgaand aan de start van de werkzaamheden de volgende documenten aanleveren:

    • persoonsgegevens;

    • ondertekende Geheimhouding- en integriteitverklaring

  • Matchgesprekken: kandidaten 12 mei 2025, tussen 09.00 uur en 12:00 uur, op locatie

Let op!: 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur