Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische De activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
De afdeling
Het team Informatie is sinds mei 2024 een regieorganisatie en bestaat uit verschillende clusters, waaronder Advies, Regie, Geo, Functioneel Beheer, Helpdesk en Digitale Informatie Voorziening (DIV). Het team INFO ondersteunt andere teams zo goed mogelijk met informatie(technologie). Momenteel werken er ongeveer dertig medewerkers in dit team, die niet alleen voor de gemeente Houten, maar ook voor enkele andere regionale overheidsorganisaties de ICT-dienstverlening verzorgen. In totaal worden er ruim 1100 accounts ondersteund op locaties in Nieuwegein, Utrecht, Wijk bij Duurstede en Houten. Het behouden van een stabiele, beschikbare en betrouwbare ICT-architectuur en –infrastructuur is de basis. Tegelijkertijd willen we meebewegen met de veranderende eisen in de organisatie en gebruik maken van nieuwe mogelijkheden op ICT-gebied.
De collega’s zijn altijd bereid om te sparren en samen mooie resultaten te behalen.
De opdracht
De infrastructuur van Houten wordt regelmatig voorzien van updates en upgrades, vaak vanwege hun omvang, vertaald in projecten. Dit kunnen hardware of software gerelateerde projecten zijn. Voorbeelden daarvan zijn het project om het serverpark op de laatste versies te brengen en het vervangen van onze Mittel telefooncentrale naar het bellen via Teams. Gaandeweg kunnen hier projecten aan worden toegevoegd die er op gericht zijn om onze dienstverlening stabieler, duurzamer en toekomstgericht te maken.
Voor het leiden van deze projecten zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider op het grensvlak van infrastructuur en software.
Als Projectleider houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:
Maken van de opdrachtomschrijving;
Maken van het projectplan;
Update en uitvoeren van het projectplan;
Rapporteren over de projecten middels een highlight stoplicht overzicht;
Maken en uitvoeren van een testplan;
Afstemming met stakeholders en betrokken leveranciers;
Volledige implementatie, acceptatie en overdracht naar beheer.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider op het gebied van ICT binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van Teams telefonie.
Gunningscriteria (weging)
4. Een afgeronde opleiding op het gebied van ICT Projectmanagement (25 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met infrastructuurprojecten (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Oracledatabase projecten (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met maken van projectplannen met Prince2 als referentiekader (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met ITIL processen (10 punten);
9. Maximum uurtarief van €95,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon werkverkeer
en fee Flextender (20 punten);
Competenties
Communicatieve vaardigheden
Samenwerking met collega’s
Proactief
Analytisch
Klantvriendelijk
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 20 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.