Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

IAM Consultant

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 13 dagen
140 24-36 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

26 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Voor de ondersteuning van het Identity & Access Management (IAM) Team is het Kadaster op zoek naar een IAM consultant. Het team staat het komende jaar voor de uitdaging om de producten en daarmee geleverde service middels een lift&shift naar een ander platform te bewegen. Dit zal een primaire taak zijn waaraan de consultant zal werken. Daarnaast levert het IAM team binnen het Kadaster een aantal belangrijke functies. Voor een efficiente realisatie, is het van belang dat de userstories worden uitgewerkt binnen de concepten en mogelijkheden van de reeds in gebruik zijnde MicroFocus / NetIQ Identity Management en Identity Governance & administration software. Kennis en ervaring met deze MicroFocus software producten is van essentieel belang. Daarnaast is het van belang dat je het team kan vertegenwoordigen binnen het programma dat verantwoordelijk is voor de transitie. De IAM consultant draagt bij aan de volgende expertise gebieden: Identity Management en Governance requirements vertalen naar concrete userstories die direct realiseerbaar zijn op basis van MicroFocus NetIQ Identity Manager en Identity Governance. Inrichten van de MicroFocus NetIQ Identity Governance modules. Bewaken van de functionele en technische samenhang van de te realiseren Identity management en Governance functionaliteit. Ontwerpen van integratieketens voor Account en Access Provisioning. Adviseren van Business, IT en Architectuur m.b.t. inrichtingskeuzes voor het IAM en IGA landschap. Adviseren van de Functionele beheerorganisatie m.b.t. de inrichting van de MicroFocus NetIQ Identity Governance modules op technisch en procesniveau. Analyseren en inrichten van de accounts en Security groups van de (Azure) Active Directory en SAP omgeving. Samenwerking zoeken en voortouw nemen richting belangrijke stakeholders zoals implementatie partners, security en architectuur. Belangrijkste technieken, methoden en tools Microfocus Idm/eDir; MicroFocus NetIQ Identity Governance; Idmdash en SSPR; Entra ID en (Azure) Active Directory; Agile werken.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Identity Management en Governance requirements vertalen naar concrete User Stories die direct realiseerbaar zijn op basis van MicroFocus NetIQ Identity Manager en Identity Governance.
- Inrichten van de MicroFocus NetIQ Identity Governance en IdM/eDir modules.
- Bewaken van de functionele en technische samenhang van de te realiseren Identity management en Governance functionaliteit.
- Ontwerpen van integratieketens voor Account en Access Provisioning.
- Adviseren van Business, IT en Architectuur m.b.t. inrichtingskeuzes voor het IAM en IGA landschap.
- Je werkt mee in de scrumteams aan de geplande sprints.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Een maximum uurtarief van 140,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4;
  • HBO/WO werk- en denkniveau, verkregen door opleiding of ervaring richting IT;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring op gebied van integratie software;
  • Minimaal 5 jaar bewezen ervaring in de rol engineer met de NetIQ IAM en IGA Solutions van MicroFocus (Identity Manager, SSPR, Identity Governance, IdmDash, eDir, Imanager);
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Business Analyse op het gebied van Identity Management en Governance;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het realiseren van integratieketen voor Identity & Access provisioning;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het werken binnen een complex IAM-landschap;
  • Minimaal 5 jaar Kennis van en ervaring met netwerken, LDAP en operating systemen en technieken als HTTP, Soap, XML, XSLT, Rest, JSON, OpenAPI 3.0, JWT, API, SAML, Oauth en Kerberos;
  • Minimaal 5 jaar Kennis en ervaring met Entra Id en Azure) Active Directory;
  • Minimaal 5 jaar kennis en ervaring met SAP koppelvlakken;
  • Aantoonbare Algehele affiniteit met security;
  • Minimaal 3 jaar kennis van- en ervaring met Agile/Scrum werken;
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.

Wensen en competenties

Wensen

  • U geeft een voorbeeld (max. 300 woorden) uit de praktijk waarbij u aantoont te voldoen aan de eisen en daarmee geschiktheid voor deze rol in een vergelijkbare omgeving als het Kadaster. U beschrijft daarbij uw eigen rol, de door u geleverde kennis en actieve bijdrage aan het verkregen resultaat. Pre is een beschrijving die onderbouwt dat u voldoet en hoe u voldoet aan de hierboven gestelde eisen, Hoe meer eisen worden onderbouwt hoe hoger de score.Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster. (weging max. 70 punten).
  • U beschrijft wat uw bijdrage is geweest in het traject waar er sprake was van een verhuizing van platform. U beschrijf hierbij de door u uitgevoerde taken en het door u bereikte resultaat (max. 200 woorden) waar uw kennis en kunde van doorslaggevend belang zijn geweest. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving aansluit bij de hierboven genoemde opdracht . (weging max. 30 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Proactief en initiatiefrijk;
  • Teamspeler;
  • Analytisch vermogen;
  • Flexibiliteit;

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 14 augustus 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 13 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 8 augustus 2025 09:00 . Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 29 juli 2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 30 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur