Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Gegevensbeheerder of functioneel beheerder

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 12 of 16 Overijssel

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

12 of 16

Publicatiedatum:

27 jan 2025

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
De opdrachtomschrijving is redelijk beperkt. Is hier meer van te maken voor geschikte kandidaten en om de diverse criteria in meer detail te kunnen beschrijven? Het beheer van het gegevensmagazijn Key2Datadistributie en Key2voa van Centric en bijbehorende koppelingen en kwaliteitscontroles. Dit omvat standaard het oplossen van foutmeldingen en het signaleren van fouten door middel van queries op de database (Oracle SQL en Microsoft Excel worden hiervoor gebruikt). Soms zullen gebruikers van afnemende systemen ook vragen stellen over de datakwaliteit. Indien nodig kan het gebeuren dat je een coördinerende rol hebt tussen de IT organisatie SSC ONS en andere functioneel beheerders als er ad hoc wijzigingen zijn die uitgevoerd moeten worden. Bijv. als er n.a.v. wetgeving iets aangepast moet worden of als er een certificaat wijzigt. Het zijn systemen die gemeentebreed worden gebruikt (door de vele koppelingen die er liggen) en dit soort wijzigingen moeten tijdig worden opgepakt om uitval te voorkomen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als gegevensbeheerder/functioneel beheerder binnen een gemeente;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding richting data analyse (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met registratie en verwerking van Basisregistratie gegevens uit de basisregistraties personen, adressen en gebouwen en het handelsregister (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het Centric gegevensmagazijn (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Oracle SQL databases/queries (30 punten);

Competenties
- Digitale vaardigheden;
- Adviesvaardigheden;
- Kwaliteitsgerichtheid;
- Analytisch evalueren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 februari 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur