Consultant Product- en Dienstencatalogus

MBO Amersfoort

De Nieuwe Poort 21, 3812 PA Amersfoort, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 20 Utrecht

Begindatum:

3 feb 2025

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

15 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt;

Organisatie
Bij MBO Amersfoort kunnen mbo studenten kiezen uit 140 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen. We zijn een actieve en dynamische school die altijd in ontwikkeling is. We werken bijvoorbeeld samen met het bedrijfsleven en brancheorganisaties zodat studenten veel praktijkervaring opdoen. Sommige opleidingen hebben zelfs een eigen onderwijsbedrijf. Bij MBO Amersfoort leiden we met gedreven professionals studenten op tot zelfbewuste en waardevolle vakmensen. 

Opdracht
Binnen MBO Amersfoort zijn de staven en diensten volop in beweging. Waar afdelingen een jaar geleden nog separaat waren georganiseerd, zijn ze nu samengevoegd tot drie diensten, die worden aangestuurd vanuit duaal leiderschap. Het College van Bestuur van MBO Amersfoort beoogt met deze samenvoeging dat afdelingen onder andere integraal samenwerken, zodat het onderwijs kan beschikken over totaaloplossingen in plaats van deeloplossingen.

Directeuren van de scholen hebben hier nog perspectieven aan toegevoegd, waaronder de behoefte dat de dienstverlening vanuit de diensten vindbaar en toegankelijk is. Op basis van de wensen en behoeften vanuit het bestuur en het onderwijs, hebben de managers van de diensten een gezamenlijk dienstverleningsconcept ontwikkeld, bestaande uit waarden en beloften

Om onze beloften waar te maken en recht te doen aan de geformuleerde opgaven vanuit het onderwijs en bestuur, zijn we tot verschillende activiteiten gekomen. Met betrekking tot de opgave van het organiseren van integrale en toegankelijke dienstverlening, hebben we als managers, in samenspraak met het bestuur en de directeuren, besloten om een Product- en dienstenportfolio (PDP) te ontwikkelen. Dit PDP stelt medewerkers van MBO Amersfoort in staat om op een gebruiksvriendelijke manier (leesbare taal, online en met weinig klikken) een overzicht te krijgen van diensten en producten die passen bij hun vraag.

Omdat we integraal werken in alles wat we doen willen versterken, moet het voor de klant mogelijk zijn om te zoeken op afdeling en opgave. Onder opgave verstaan we bijvoorbeeld: Welke producten en diensten dragen bij aan het terugdringen van uitval? De klant vindt in dit geval diensten en producten van verschillende afdelingen, aangezien meerdere afdelingen beschikken over een dienst of product die bijdraagt aan deze opgave.

Een van onze beloften binnen het dienstverleningsconcept is: we doen het samen of we doen het niet. Dit willen we ook vertaald zien in het PDP. We willen dat het PDP laat zien dat het afnemen van een dienst of product ook iets van de klant vraagt om tot succes te komen. Daarnaast classificeren we onze dienstverlening als vaste en flexibele dienstverlening, wat we ook graag terugzien in het PDP.

De opdracht luidt: Ontwikkel een Product- en dienstenportfolio voor de staven en diensten van MBO Amersfoort.
We zien de volgende fasering voor ons:

  1. Strategie: design, implementatiestrategie en vorm;

  2. Toetsen bij stakeholders: onderwijs, bestuur en diensten;

  3. Vullen van het model per afdeling: werksessies;

  4. Schrijven van concept PDP;

  5. Toetsen van concept bij stakeholders;

  6. Inrichten van PDP.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consultant of een vergelijkbare functie;
2. Aantoonbare werkervaring binnen een onderwijsinstelling;
3. Aantoonbare werkervaring met werksessies voorbereiden en begeleiden, en dat naar tevredenheid van de deelnemer alsmede opdrachtgever (benoem hier minimaal 2 referenties).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als of een vergelijkbare functie binnen een mbo onderwijsinstelling (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als consultant met het faciliteren van werksessies waarin zowel conciërges als beleidsadviseurs gezamenlijk tot de gewenste output komen (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender (35 punten).
        a. van €85 tot €100 (35 punten)
        b. van €101 tot €110 (25 punten)
        c. van €111 tot €120 (15 punten)
        d. €121 of meer (o punten)

Competenties

  1. Analytisch vermogen: Het vermogen om gegevens en informatie te analyseren en te interpreteren om tot een goed onderbouwd portfolio te komen.

  2. Communicatieve vaardigheden: Sterke schriftelijke en mondelinge communicatie om effectief te kunnen overleggen met verschillende stakeholders, zoals: managers, directeuren en beleidsmakers.

  3. Projectmanagement: Vaardigheden in het plannen, organiseren en beheren van projecten om ervoor te zorgen dat het portfolio tijdig en binnen budget wordt opgeleverd.

  4. Samenwerkingsvaardigheden: Het vermogen om effectief samen te werken met diverse teams en afdelingen binnen de school.

  5. Flexibiliteit en aanpassingsvermogen: Bereidheid en vermogen om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden en feedback van stakeholders te integreren.

  6. Probleemoplossend vermogen: Het vermogen om problemen te identificeren en effectieve oplossingen te ontwikkelen.

  7. Organisatorisch inzicht: Begrip van de structuur en processen binnen de school om het portfolio goed te kunnen afstemmen op de interne organisatie.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De dagen kunnen flexibel worden ingedeeld. Indien gewenst, is er een werkplek beschikbaar binnen de school. De aanwezigheid is verder afhankelijk van de gemaakte afspraken.

Planning
De fysieke gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 29 januari 2025 tussen 11.00 en 13.00 uur locatie MBO Amersfoort Leusderweg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 januari 2025 bericht . Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur