Medewerker Examenbureau

Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV / IFV)

Kemperbergerweg 783, 6816 RW Arnhem, Nederland

Sluit over 4 dagen
50 32-36

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

17 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) is het kennisinstituut voor crisisbeheersing en brandweerzorg dat de veiligheidsregios, Ministerie van Justitie en Veiligheid en crisispartners met elkaar verbindt. Klimatologische, digitale, maatschappelijke en internationale ontwikkelingen zorgen voor een snel veranderende wereld. Of het nu gaat om opschalen voor een natuurramp of de opvang van Oekraiense vluchtelingen, het NIPV verbindt de juiste kennis en mensen aan actuele uitdagingen. Dat doen we met een breed pakket aan diensten, zoals onderzoek en opleidingen op het vlak van brandweerzorg en crisisbeheersing, informatievoorziening, ondersteuning van het Veiligheidsberaad en het verzorgen van het juiste, specialistische materieel. Als netwerkregisseur dragen wij zo elke dag bij aan een veiliger en veerkrachtiger Nederland.

We willen dat iedereen zich gezien, gehoord en betrokken voelt bij het NIPV. Dat begint met een inclusieve houding en natuurlijk bijpassend gedrag. Wij beseffen dat het onderhouden van een vitale organisatiecultuur continu aandacht vraagt. In ons huidige cultuurprogramma staan daarom samenwerken, aanspreekbaar, leergierig, en resultaatgericht zijn en aanpassingsvermogen voorop.

Omschrijving van de opdracht
Als medewerker Examenbureau heb jij met jouw collega's een cruciale rol binnen het team Ondersteuning Onderwijs, dat zich met toewijding inzet voor het onderwijs voor brandweerzorg en crisisbeheersing van het NIPV. Het team ondersteunt door de onderwijsorganisatie heen bij het ontwikkelen, inrichten en implementeren van beleid, kwaliteitszorg en onderwijssystemen. Het Examenbureau, waar jij komt te werken, is verantwoordelijk voor de logistieke en administratieve organisatie van alle NIPV examens. Door een goede samenwerking en grote mate van collegialiteit zorgt het team er samen voor dat het Examenbureau goed functioneert. De uitvoering van examens vindt plaats onder toezicht van het Bureau Toezicht Examinering en Certificering van het NIPV.

Als medewerker Examenbureau ben jij samen met je collega's verantwoordelijk voor alle administratieve voorbereiding en afwikkeling van examens. Je bent uitstekend op de hoogte van alle procedures, regelingen en richtlijnen en denkt mee over maatwerkoplossingen. Je krijgt een eigen pakket aan examens waar je verantwoordelijk voor bent en je bent back-up voor collega's. Het team is samen verantwoordelijk voor de afhandeling van vragen en documenten die via verschillende kanalen binnenkomen en overige overkoepelende taken.

Je dagelijkse werkzaamheden zijn:

  • Het inplannen van examinatoren en examencommissies.

  • Registreren en verwerken van kandidaat-informatie en examendocumenten.

  • Opstellen en verstrekken van vrijstellingen, diplomas en certificaten en verklaringen.

  • Behandelen en afhandelen van vragen van binnen het NIPV en de externe organisatoren.

  • Voorbereiden van facturering en uitbetalingen.

  • Ondersteunen van selectie, professionalisering en benoemingen van examenpersoneel.

  • Invoerwerkzaamheden om migratie van oude naar nieuwe systemen vorm te geven.

CV-eisen
Het aangeboden CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld in pdf en is maximaal 5 A4's groot. Als het CV niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan het NIPV besluiten uw offerte af te wijzen.

Eisen
Om de beoordeling te vergemakkelijken, moeten de gestelde eisen en wensen duidelijk in het cv worden gemarkeerd (bij voorkeur met gele arcering).

  1. De kandidaat dient uiterlijk per 19 mei 2025 beschikbaar te zijn.

  2. De kandidaat is 32-36 uur per week beschikbaar.

  3. De kandidaat beschikt over minimaal een mbo-3 diploma. In het cv moet duidelijk worden vermeld: de naam van de onderwijsinstelling, het opleidingsniveau, de duur van de opleiding, en of het diploma is behaald. Een kopie van het diploma dient bij gunning te worden aangeleverd.

  4. De kandidaat heeft kennis van de volgende systemen en applicaties: MS Outlook en MS Office. inclusief adequate beheersing van Excel.

  5. De kandidaat heeft een goede beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift.

  6. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente (niet langer dan 3 jaar geleden) en aantoonbare ervaring met administratieve werkzaamheden.

  7. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente (niet langer dan 3 jaar geleden) en aantoonbare ervaring met dienstverlening aan interne of externe klanten als onderdeel van de werkzaamheden.

Competenties
Onderdeel van deze uitvraag is een Interview.
Mocht u voor dit interview worden uitgenodigd dan toetsen wij de volgende competenties in dit interview:

  • Plannen en organiseren
    5 punten

  • Probleemoplossend vermogen
    5 punten

  • Stressbestendigheid
    5 punten

  • Pro activiteit
    5 punten

  • Resultaatgerichtheid
    5 punten

  • Nauwkeurigheid
    5 punten

Wensen
Om de beoordeling te vergemakkelijken, moeten de gestelde eisen en wensen duidelijk in het cv worden gemarkeerd (bij voorkeur met gele arcering).

  1. De kandidaat beschikt over een mbo-4 diploma. In het cv moet duidelijk worden vermeld: de naam van de onderwijsinstelling, het opleidingsniveau, de duur van de opleiding, en of het diploma is behaald. Een kopie van het diploma dient bij gunning te worden aangeleverd.
    10 punten

  2. De kandidaat heeft ervaring in een onderwijsomgeving.
    10 punten

  3. De kandidaat heeft ervaring met het plannen en organiseren van examens.
    10 punten

  4. Maximale uurtarief is € 50,- exclusief BTW en inclusief reiskosten 
    15 punten

Aanvullende informatie

  • Standplaats: Arnhem/Hybride (50/50)

  • De selectiegesprekken worden gevoerd in de ochtend van 6 mei 2025. Het verzoek is om deze ochtend vrij te houden.

Let op!: Vanwege de wet DBA wordt het inzetten van een zelfstandige professional voor deze opdracht als ongeschikt beschouwd

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur