Jurist Bezwaar & Beroep en Handhaving

Vondellaan 55, 2332 AA Leiden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 jan 2025

Organisatie
Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. De Omgevingsdienst West-Holland heeft zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s die werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving en het bouw- en woningtoezicht van de gemeente Noordwijk is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Opdracht
Als juridisch medewerker bezwaar & beroep  + handhaving bouwen behandel je alle juridische aspecten met betrekking tot de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet, die volgen uit onze producten Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH).

Je behandelt bezwaar- en beroepschriften, handhavingsverzoeken, ingebrekestellingen en of je verstrekt informatie. Je stelt lasten onder dwangsom- en beschikkingen op, toetst en beoordeelt verzoeken en geeft juridisch advies rondom (complexe) vergunningen.

Daarnaast ondersteun en begeleid je collega’s bij juridische trajecten. Je denkt mee en draagt oplossingen aan en weet op inspirerende wijze omgevingsbewust om te gaan met de complexe regelgeving, de soms stevige tegenstellingen tussen belangen van partijen en de bestuurlijke context.

Vereisten/knock-out criteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
2. Een maximaal uurtarief van €95,- excl btw en incl Fee externe partij en reiskosten woon-/ werkverkeer;
3. Aantoonbare werkervaring als jurist binnen een Omgevingsdienst;
4. Beschikbaar voor 24 uur per week verdeeld over maandag, woensdag, donderdag en vrijdag;
5. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding bestuursrecht;
6. Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem PowerBrowser;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal een afgeronde WO-opleiding bestuurskunde (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist binnen een Omgevingsdienst (25 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bezwaar & beroep handhaving bouwen (30 punten);
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van handhavingsverzoeken, ingebrekestellingen en het opstellen van dwangsom- en beschikkingen (10 punten).

Competenties 

  • goede communicatieve vaardigheden, oplossings- en resultaatgericht handelen,

  • Je bent iemand die het initiatief neemt, zich staande weet te houden in een complex krachtenveld, beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en kunt schakelen tussen verschillende niveaus binnen en buiten de Omgevingsdienst.

  • Je hebt goede schriftelijke, communicatieve en verbindende vaardigheden.

  • Je werkt nauwkeurig, kunt plannen en organiseren, overzicht bewaren en prioriteren.

  • Je bent klantgericht en kunt anticiperen op de aanvragen die bij je neergelegd worden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 4. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.