Adviseur ruimtelijke ordening en milieu (medior/senior)

Omgevingsdienst Brabant Noord

Victorialaan 1 Toren, D, 5213 JG 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 14 dagen
95 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Omgevingsdienst Brabant Noord is een overheidsorganisatie die volop in beweging en groeiend is. Wij dragen bij aan een gezonde en veilige leefomgeving en daar zijn we trots op. Voor het team Specialisten zijn we op zoek naar een medior/senior adviseur ruimtelijke ordening en milieu.

Je beoordeelt en adviseert integraal over de milieuaspecten in ruimtelijke plannen. Je coördineert de beoordeling van de verschillende milieuthema’s zoals geur, geluid, luchtkwaliteit, bodem, stikstofdepositie, flora en fauna, bedrijven en milieuzonering en externe veiligheid.

Verder:

  • Geef je duidelijke integrale adviezen en heb je contacten met gemeenten en adviesbureaus. Je coördineert het vraag- en antwoordproces.

  • Behandel je zienswijzen en beroepsprocedures of draagt hieraan bij.

  • Voer je overleg met de behandelende betrokkenen van de gemeente, juristen, externe adviseurs en met andere specialisten binnen de ODBN.

Je bent goed op de hoogte van de Omgevingswet en wat dat betekent voor de praktijk van de ruimtelijke ordening en milieu.

Kandidaat omschrijving
Je bent maatschappelijk betrokken en hebt de ambitie om jouw kennis en kunde in te zetten voor een betere leefomgeving. Je bent in staat om RO- en milieukennis om te zetten in een integraal, concreet en helder advies ten behoeve van ruimtelijke procedures. Verder ben je goed in het managen van verwachtingen bij in- en externe opdrachtgevers, zoals deelnemende gemeentes.

Ook:

  • Zet je je kwaliteiten in, zoals enthousiasme, nauwgezetheid, samenwerking en weet je goed het overzicht te houden.

  • Ben je een generalist op RO en milieuvlak, die op hoofdlijnen adviseert en, daar waar nodig, in- en externe specialisten inzet.

  • Heb je goed gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.

  • Heb je affiniteit of ervaring met het opstellen van of bijdragen aan beleidsdocumenten.

  • Denk je van nature in kansen en oplossingen en kom je met voorstellen. Je weet probleemstellingen te vertalen naar een duidelijke onderzoeksvraag.

  • Heb je ten minste een afgeronde relevante Hbo-opleiding. Je beschikt over actuele kennis en ervaring op het gebied van ruimtelijke ordening, milieu en de Omgevingswet.

  • Heb je aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.

Eisen

  1. De kandidaat beschikt minimaal over een relevante Hbo-diploma (zoals planologie of milieukunde). Dit blijkt uit het CV.

  2. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als in een soortgelijke functie, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Dit blijkt uit het CV.

  3. De kandidaat heeft goede kennis en ervaring met de toepassing van de Omgevingswet. Dit blijkt uit het CV.

  4. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het beoordelen van milieu specialistische onderzoeken opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

  1. De kandidaat heeft ervaring met het werken met Geomilieu. Dit blijkt uit het CV.
    Weging: 5 %

  2. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het beoordelen van milieuaspecten in ruimtelijke plannen. Dit blijkt uit het CV.

    • 1 t/m 3 jaar ervaring (5 %)

    • 4 jaar of meer ervaring (10 %)

  3. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het beoordelen van milieu specialistische onderzoeken. Dit blijkt uit het CV.

    • 1 t/m 3 jaar ervaring (5 %)

    • 4 jaar of meer ervaring (10 %)

  4. De kandidaat heeft ervaring met het werken bij een Omgevingsdienst. Dit blijkt uit het CV.
    Weging: 5 %

  5. De kandidaat heeft kennis van bovengenoemde milieuthema’s zoals geur, geluid, luchtkwaliteit, bodem, stikstofdepositie, flora en fauna, bedrijven en milieuzonering en externe veiligheid. Dit blijkt uit het CV.
    Weging: 10 %

  6. De kandidaat heeft ervaring met het werken met CLO en Join. Dit blijkt uit het CV.
    Weging: 5 %

  7. De kandidaat kan kosteloos worden overgenomen door de ODBN na maximaal een jaar.
    Weging: 10 %

  8. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    In de gesprekken wordt getoetst op de eisen en gunningscriteria en kijken we naar de volgende competenties:
    Uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift: je bent in staat mondeling te overtuigen en jouw bevindingen helder, duidelijk en in begrijpelijke taal voor de klant op papier te zetten

    • Kwaliteitsgericht: je levert verzorgd werk af, hebt oog voor details, volgt procedures en richtlijnen en herstelt eventuele fouten op juiste wijze.

    • Klantgericht: je zorgt dat je behoefte van de klant helder hebt, je houdt je aan gemaakte afspraken en brengt de klant op de hoogte van wijzigingen/ontwikkelingen enz.

    • Zelfstandig werken: je kan goed zelfstandig werken, plannen en organiseren.

    • Analytisch: je kan verschillende informatiebronnen raadplegen om inzicht in het probleem te krijgen, je overziet verschillende belangen, procedures en problemen bij een zaak.

    • Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen: je weet wat er speelt in de regio en kan hiernaar handelen.

    Weging: 25 %

Aanvullende informatie

  • We zijn op zoek naar iemand die openstaat voor een deta-vast constructie. Het betreft reguliere werkzaamheden. Hierdoor kunnen ZZP’ers niet inschrijven op deze opdracht, tenzij zij openstaan om na de inhuurperiode in dienst te komen.

  • De gesprekken vinden plaats op ons kantoor en zullen in overleg worden ingepland.

  • 32 tot 36 uur per week. Afhankelijk van het verloop kan de opdracht verlengd worden en kunnen de uren op termijn (bij verlenging) anders worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur