Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 aug 2025Uren per week:
8 - 16Publicatiedatum:
7 feb 2025Let op: “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.
Opdracht
Door het vertrek van een collega zoeken wij een ervaren kandidaat die ons tijdelijk ondersteuning bij de behandeling van bezwaarschriften en klachten.
Na ontvangst van een bezwaarschrift (of klacht) zoek je contact met de bezwaarmakers, eventuele andere belanghebbenden en met collega’s van de provincie. Je onderzoekt of het geschil buiten de formele procedure kan worden opgelost. Soms volstaat een nadere toelichting op een genomen besluit. In andere gevallen kan een besluit eenvoudig worden aangepast of wordt op een andere manier perspectief geboden. Als het niet komt tot een oplossing, volgt de formele behandeling. Bezwaarmakers worden gehoord door een onafhankelijk voorzitter en een gedeputeerde. Jij bereidt de zitting voor en treedt op als secretaris. Na de zitting schrijf je het concept voor de beslissing op bezwaar en leg je die aan het bestuur voor.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Een aantoonbare afgeronde doctoraal Rechten;
3. Aantoonbare werkervaring met het toepassen van de Algemene wet bestuursrecht en rechtsbeschermingsprocedures, licht toe waar dit is opgedaan;
4. Aantoonbare werkervaring als adviseur bezwaarschriften en klanten binnen een overheidsorganisatie.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring als adviseur bezwaarschriften en klanten binnen een provinciale organisatie (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de toepassing van mediationvaardigheden , benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
7. Benoem minimaal 2 vergelijkbare referentieopdrachten en beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, de verantwoordelijkheden en het behaalde resultaat (30 punten).
Competenties
- Oordeelsvorming;
- Overtuigingskracht;
- Openhouding/vertrouwen;
- Plannen en organiseren
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Standplaats: zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 februari 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\