Staatssteun Jurist

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 24-28 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

24-28

Publicatiedatum:

6 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
De provincie is op zoek naar een staatssteun jurist die de taken waar kan nemen gedurende het zwangerschapsverlof van de juridisch adviseur op het gebied van (primair) staatssteun en mededinging. Het gaat in principe om een periode van 6 maanden waarin je samenwerkt met onze andere juridisch adviseur op dit gebied en – met name - de collega’s van de afdeling subsidies. De werkzaamheden bestaan uit het adviseren op vragen met betrekking tot bovengenoemde rechtsgebieden en meewerken aan de Staatsteuntoetsen voor individuele regelingen maar ook maatregelpakketten. In periodes dat de werkdruk lager ligt op staatssteun en mededinging, kan je gevraagd worden om mee te draaien op andere rechtsgebieden om collega’s te ontlasten.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding Rechtsgeleerdheid of Nederlands recht op minimaal wo bachelor niveau;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een overheidsorganisatie;

  3. Aantoonbare werkervaring met staatssteun- en mededingingsrecht;

Selectiecriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van staatssteunvraagstukken; (60 punten)

  2. Aantoonbare werkervaring met SANI; (40 punten)

Competenties

  • Een afgeronde een WO-opleiding Nederlands Recht;

  • Minimaal 3 jaar ervaring als juridisch adviseur bij een overheidsorganisatie;

  • Parate kennis van en aantoonbare ervaring met staatssteun- en mededingingsrecht;

  • Kennis en ervaring met subsidierecht is een pré;

  • Bestuurlijke sensitiviteit, een proactieve houding en een pragmatische instelling;

  • Stressbestendigheid, resultaatgerichtheid en doorzettingsvermogen.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 2 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025 van 10:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De functieschaal indicatie is schaal 11.

  • Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur