Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Voor Purmerend werken is bijzonder, want wij werken doorlopend voor de opgave buiten. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners en ondernemers gaat. Dit vraagt empathie en het vermogen om goed te kunnen verbinden. Ook als inwoners, ondernemers of organisaties soms ontevreden zijn en juridische middelen gebruiken zoals een bezwaar. We gaan met hen in gesprek en zoeken samen naar een oplossing, het liefst zonder direct de (juridische) regels te gebruiken. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je omgeving vinden we belangrijk. Die ruimte krijgen we ook van de organisatie en het gemeentebestuur. Soms zitten we aan de keukentafel bij de inwoner, maar ook is er veel contact met de burgemeester of wethouder en de regio.
Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen: wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.
Opdracht
Als beleidsmedewerker ben jij op de hoogte van de actuele ontwikkelingen binnen het jeugddomein. Denk aan de landelijke hervormingsagenda Jeugd, de jeugdwet, regionale samenwerking op specialistische jeugdhulp. Dagelijks houdt je je bezig met het huidige beleid, beleidsontwikkeling en indien nodig het sturen van de uitvoering. Je voert overleg met verschillende organisaties en adviesraden. Dit doe je lokaal vanuit de verbinding met de praktijk, onze inwoners en maatschappelijke partners, in samenwerking met de contractmanager, procesregisseurs jeugd en onze partners in het veld. Tevens werk je ook in een regionale samenwerking met beleidsadviseurs, contractmanager en aanbieders vanuit de verbinding met de praktijk. Je werkt nauw samen met je collega’s van het Maatschappelijk Domein en bent gesprekspartner voor het management en het bestuur.
Je zoekt altijd naar samenhang, omdat de verschillende beleidsonderwerpen in de praktijk niet van elkaar te scheiden zijn. Je kent de stad, de maatschappelijke partners en onze eigen uitvoerende collega’s en onderhoudt actief contact met hen. Je signaleert, schaalt op waar nodig en legt snel en eenvoudig verbindingen tussen de praktijk, het beleid en het bestuur. Jij gaat je nadrukkelijk bezighouden met ontwikkelthema’s/werkgroepen specialistische jeugdhulp, implementeren van thema’s uit onze Jeugdnota, uitvoerende beleidstaken om de uitvoering te ondersteunen. Een beleidsmedewerker jeugd die direct kan inspringen in lopende projecten en werkgroepen om daadkrachtig stappen te maken met een effect voor de inwoners.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsmedewerker op het gebied van jeugd.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsmedewerker op het gebied van Jeugd (40 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen het Maatschappelijk Domein (30 punten).
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het samenwerken met diverse partners in regionaal verband op het gebied van jeugd bij een gemeente (20 punten);
7. Woonachtig binnen een straal van 35 km van het gemeentehuis Purmerend (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;
Je beschikt over Politieke en bestuurlijke sensitiviteit en bent in staat de doorvertaling hiervan in je werk te maken;
Je toont daadkracht en leiderschap;
Je werkt en bent verbindend.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij. (in overleg in te vullen)
Planning
De gesprekken bij de gemeente zullen in overleg worden gepland op donderdag 30 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 29 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 24 januari 2025, 12.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 27 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.