Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
22 - 24Publicatiedatum:
16 jan 2025Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Als contractmanager werk je nauw samen met de interne klanten binnen jouw domein (onder andere teammanagers), inkoopadviseurs en contractbeheerders. Wij zijn op zoek naar een contractmanager met als zwaartepunt het ruimtelijk domein en Werken.
De contractmanager:
Je bent het aanspreekpunt voor de leverancier, de contracteigenaar en overige stakeholders;
Werkt nauw samen en onderhoudt contacten met de inkoopadviseur, de interne klant en de contracteigenaars/teammanagers.
Bespreekt periodiek de dienstverlening met de leverancier, spoort aan tot verbeteringen en optimalisatie inclusief de mogelijkheden tot het besparen van de kosten en/of verbeteren van de kwaliteit.
Bewaakt in samenspraak met de contractbeheerder de termijnen van contracten en initieert voorstellen richting contracteigenaar over de verlenging en/of beëindiging van contracten.
Stuurt, rapporteert en adviseert op de naleving van het contract, zowel door de eigen organisatie als door de leverancier en toetst de uitnutting van het contract (KPI’s, kwantiteit en prijs).
Adviseert de inkoopadviseur tijdens het aanbestedingsproces over o.a. de interne en externe vast te stellen KPI’s en SLA’s.
Beoordeelt de effectiviteit en efficiency van de administratieve processen en de interne controlemaatregelen.
Resultaatafspraken:
Als contractmanager verwachten wij de volgende resultaten:
Alle aanbestedingen binnen het vakgebied voorzie jij van advies;
Je maakt een planning voor de leveranciersgesprekken en komt deze na;
Je voorziet maandelijks jouw interne klanten van data om op te sturen zoals managementrapportages over lopende contracten;
Voor jouw vakgebied lever jij een intern afgestemde werkwijze op.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contractmanager bij een overheidsorganisatie;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager in de afgelopen 5 jaar met het Ruimtelijk Domein waaronder Werken bij een overheidsorganisatie (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met de CATS methodiek op het gebied van contractmanagement (30 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van contractmanagement (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).
Competenties
Communicatief vaardig;
Analytisch;
Nauwkeurig;
Zelfstandig;
Politiek sensitief;
Toegankelijk;
Enthousiast.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De werkdagen waarop de opdracht wordt vervuld vindt plaats in overleg.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit is in beginsel op locatie.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 4 februari tussen 9:30 uur en 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 januari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.