Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2025Uren per week:
24 tot 36Publicatiedatum:
14 jan 2025Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Zoek jij een onafhankelijke opdracht vanuit het hart van de lokale democratie? En heb je zin om een dynamische rol binnen Gemeente Purmerend te vervullen? Kom bij ons ervaren en betrokken Griffieteam je kennis en ervaring uit eerdere opdrachten delen.
Opdracht
Per 1 januari is onze Griffier uit dienst. Een van onze raadsadviseurs neemt deze rol waar, waardoor wij tijdelijk opzoek zijn naar een raadsadviseur. Daarnaast stroomt een andere raadsadviseur door naar een nieuwe functie binnen gemeente Purmerend. Om de continuïteit van de werkzaamheden te waarborgen tijdens de werving, staan wij open voor één a twee tijdelijke raadsadviseurs. Voor één van deze opdrachten, staan wij positief open tegenover een deta-vast constructie.
Het griffie team bestaat uit één (waarnemend) griffier, normaliter drie raadsadviseurs, vier griffie medewerkers en een onderzoeker voor de rekenkamer. Dit ervaren en gedegen team ondersteunt de raad, bestaande uit 37 zetels en 11 fracties, zodat zij hun werk goed kunnen doen. De griffie opereert onafhankelijk binnen een dynamisch en complex politiek krachtenveld.
In deze opdracht draag je direct bij aan het functioneren van de lokale democratie en krijg je een unieke inkijk in de werkwijze van de gemeente Purmerend. Als raadsadviseur treedt je op als strategisch adviseur voor de gemeenteraad. Een belangrijke taak is het beheren en overleggen van de (commissie-)agenda's voor de raad met collega's, wethouders en raadsleden.
We kijken uit naar kandidaten die ons team tijdelijk komen versterken, door actief eigen input te leveren en ervaring te delen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als raadsadviseur/commissiegriffier bij een gemeente;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo niveau (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als raadsadviseur/commissiegriffier (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
4. Aantoonbare werkervaring als raadsadviseur/commissiegriffier bij een gemeente van 50.000 + inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
5. Je geeft in een korte motivatie aan waarom deze opdracht je aanspreekt en jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
7. Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week, flexibel in te vullen maar een zekere beschikbaarheid op dinsdag en donderdag dient in het cv gewaarborgd te worden (10 punten);
8. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden na minimaal 1040 uur (15 punten).
Competenties
Proactief;
Strategisch;
Verbindend;
Rolbewust;
Teamspeler.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de gemeente. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Ter informatie: de meeste vergaderingen en bijeenkomsten van de raad van Purmerend vinden op woensdag- en donderdag avond plaats. Hou daar vast rekening mee wanneer jij je als kandidaat beschikbaar stelt. In overleg met de andere raadsadviseurs wordt de planning gemaakt, wie waarbij aanwezig is.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 27 januari 2025 tussen 9:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.