Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland
Begindatum:
1 apr 2925Einddatum:
1 apr 2926Uren per week:
20Publicatiedatum:
14 mrt 2025Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Het adviseren over contractmanagement en leveren van juridische projectondersteuning op het gebied van Grond Weg en Waterbouw. Projecten zoals Overwhere-zuid, Overwhere-Noord en de bouw van de nieuwe Milieustraat en gemeentewerf, en advisering en ondersteuning bij diverse uitvoeringscontracten waaronder Raamcontracten.
Op te leveren producten/rapporten per project waarop geadviseerd wordt:
Project Overwhere-Zuid (vanaf 2025)
- Adviseren over de contractbeheersing;
- Opstellen Contractbeheersplan;
- Adviseren en opstellen adviesmemo’s wat betreft contractmanagement, projectmanagement en -beheersing, technisch en omgevingsmanagement op verzoek;
- Adviseren over oplevering (deel)gebieden;
- Adviseren over mitigerende maatregelen in zake nakoming van de raamovereenkomst;
- Bewaken van en adviseren over de rechtmatige nakoming;
- Juridische ondersteuning bieden bij de contacten met stakeholders en bij omgevingsmanagement.
Park de Noord en Leeghwaterpark (vanaf 2025)
- Adviseren en opstellen adviesmemo’s wat betreft contractmanagement, projectmanagement en -beheersing, technisch en omgevingsmanagement op verzoek;
- Adviseren over mitigerende maatregelen in zake nakoming van de raamovereenkomst;
- Bewaken van en adviseren over de rechtmatige nakoming.
Project Milieustraat/gemeentewerf (vanaf 2025) en Overwhere-Noord (vanaf 2026)
- Bijdragen aan de aanbestedingsleidraad;
- Opstellen concept uitvoeringcontract (RAW en Stabu bestekken);
- Adviseren over Nota’s van Inlichtingen;
- Opstellen definitieve uitvoeringscontract;
- Adviseren over de contractbeheersing;
- Opstellen Contractbeheersplan;
- Adviseren en opstellen adviesmemo’s wat betreft contractmanagement, projectmanagement en -beheersing, technisch en omgevingsmanagement op verzoek;
- Adviseren over mitigerende maatregelen in zake nakoming van de raamovereenkomst;
- Bewaken van en adviseren over de rechtmatige nakoming;
- Juridische ondersteuning bieden bij de contacten met stakeholders en bij omgevingsmanagement;
- (in 2025) Adviseren over inkoop en aanbesteding en voorbereiding van het project Overwhere-Noord.
Naast de projecten en dossiers waarin op inhoud en contract wordt geadviseerd, ondersteun je ook de projectmanagers op diverse contractvormen in het projectmanagementbureau en ingenieursbureau. Denk hierbij aan UAV-GC, RAW, Bouwteam etc.
Op het gebied van contractmanagement ondersteun je de beheersing van het gehele proces van contractvoorbereiding en –uitvoering richting verschillende marktpartijen.
Je houdt rekening met de verschillende stakeholders en rapporteert tijdig en adviseert proactief de betrokken projectteams en de teammanager. Daarnaast anticipeer je effectief waar nodig op kritische situaties en voorkom je dat zaken uit de hand lopen door tijdig te adviseren en zo nodig maatregelen te nemen.
Je werkt geheel zelfstandig en adviseert en ondersteunt op een proactieve en zelfstartende wijze projectteams die volgens de samenwerkingsvorm van IPM zijn ingericht. Je controleert in samenwerking met de projectteams tussentijds de eigen activiteiten en die van bijvoorbeeld aannemers op inhoud en voortgang. Je houdt de vinger aan de pols, en komt je gemaakte afspraken na. In het bijzonder houd je de rechtmatigheid van handelen in projecten van de eigen organisatie zowel als die van aannemers nauwlettend in de gaten, signaleert direct mogelijke afwijkingen en adviseert over maatregelen en concrete oplossingen.
Projectafhankelijke concrete producten en resultaten-
- Documenten Inkoop- en Aanbestedingsstrategieën;
- Afwegingskader contractstrategieën;
- Conceptuele en definitieve contracten bij aanbestedingen;
- Bestuurlijke en projectgebonden adviesmemo’s, nota’s van afwijking en verzoeken tot wijziging, addenda, vaststellingsovereenkomsten, afwijkbesluiten, samenwerkingsovereenkomsten;
- Contractuele en juridische stukken in het geval van geschillen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde juridische hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contractmanager of contractjurist binnen het ruimtelijk domein;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met UAV en RAW (ligt dit duidelijk toe in cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als contractmanager bij een gemeente of overheidsorganisatie (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de volgende contractvormen: Bouwteam-, UAV- en UAV-gc contracten (benoem dit duidelijk in cv) (10 punten);
6. Aantoonbare ervaring in het kennisdelen binnen de discipline contractmanagement (geef hiervan 2 voorbeelden in het cv.) (10 punten);
7.Aantoonbare werkervaring in het aanbesteden en opstarten van uitvoeringsprojecten (geef hiervan 2 voorbeelden in het cv); (10 punten);
8. Aantoonbare afgeronde wo opleiding techniek;
9. Aantoonbare afgeronde wo opleiding in juridische richting.
Competenties
- Organisatie- en politiek sensitief;
- Stressbestendig;
- Overtuigingskracht;
- Besluitvaardig;
- Creatief;
- Communicatief sterk;
- Verbindend;
- Samenwerkend.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland donderdag 27 maart 2025 tussen 09.00 en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.