Het Rond 6-E, 3701 HS Zeist, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
12 feb 2025Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.
Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie! De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals, die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!
Opdracht
Voor deze functie zoekt de RSD een enthousiaste persoonlijkheid die zich verantwoordelijk voelt om de RSD verder te professionaliseren op het gebied van privacy. Zoek jij een leuke uitdaging waarbij je kunt bijdragen aan veranderingen in de organisatie? Dan is dit wellicht jouw baan!
Als Privacy Officer versterk je het team Informatieveiligheid en Privacy, welke valt onder de Unit Financiën, Informatiemanagement en Facilitair (FIF). Het team bestaat naast jou uit een groep enthousiaste collega’s die professioneel samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren.
Binnen deze functie is ook de rol van Woo-contactpersoon opgenomen. De Woo (Wet open overheid) is onder andere bedoeld om de toegang tot informatie voor iedereen te verbeteren. In deze rol ben jij het eerste aanspreekpunt voor de burger. Deze rol is bedoeld om mensen snel, laagdrempelig en adequaat te helpen met vragen over de informatie waar zij naar op zoek zijn.
Dit ga je doen
Gevraagd en ongevraagd adviseren over processen, procesverbeteringen en privacyvraagstukken die volgens de richtlijnen van de AVG moeten worden ingericht en uitgevoerd.
Het inrichten, onderhouden en bewaken van het verwerkingsregister en het opstellen en beoordelen van privacy-overeenkomsten.
Het actueel houden van het privacy beleid en de daaruit voortkomende procedures.
Het begeleiden en uitvoeren van Data Protection Impact Assessments (DPIA).
Het adviseren over gemeentelijke werkprocessen zodat die als het nodig is aangepast kunnen worden aan de eisen van de AVG en Wpg.
Het zorgen voor een tijdige en correcte afhandeling van AVG-vraagstukken en -verzoeken van burgers en overige belanghebbenden en hierover rapporteren aan de Functionaris Gegevensbescherming.
Het coördineren en zorgdragen voor het opvolgen en uitvoeren van meldingen van datalekken en het adviseren over eventueel te nemen maatregelen.
Deelnemen aan projecten en hierin een adviserende en/of leidende rol op je nemen, afhankelijk van de complexiteit.
Het behandelen van publieke informatievragen als Woo-contactpersoon.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2024 voor minimaal 32 uur per week;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als privacy officer;
4. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van beleid t.a.v. privacy / informatie beveiliging;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare certificering op het gebied van privacy / informatie beveiliging (IAPP) (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden en uitvoeren van DPIA’s (omschrijf duidelijk in het cv); (30 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als privacy officer; (40 punten);
8. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur). (20 punten)
Competenties
Samenwerken;
Netwerken;
Initiatief;
Klantgericht;
Resultaatgericht;
Betrokken;
Enthousiast.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 25 februari 2025, vanaf 15:30. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).