Planjurist/Plancoordinator Ruimtelijke Ontwikkeling

Soest

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
115 32 - 36 Utrecht

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

6 mrt 2025

Organisatie
Geef samen met Soest een impuls aan de fysieke leefomgeving van de gemeente Soest!

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke opgaven in het fysiek domein. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. We werken aan een ambitieuze woonopgave als vliegwiel voor economie en maatschappelijke ontwikkelingen, aan de uitwerking van de omgevingsvisie in diverse omgevingsprogramma’s, aan een scala aan grote en kleinere bouwprojecten van planvorming tot vergunningverlening en uitvoering. En nog veel meer.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Je beoordeelt en regisseert ruimtelijke initiatieven binnen de gemeente Soest en bent verantwoordelijk voor het proces vanaf de eerste oriënterende gesprekken tot de uiteindelijke besluitvorming. In deze veelzijdige functie werk je nauw samen met initiatiefnemers van uiteenlopende plannen en probeert daarin gezamenlijk te komen tot een haalbaar plan; je onderzoekt of het plan inpasbaar is of inpasbaar is te maken binnen het beleid van de gemeente Soest en juridische wet- en regelgeving. Er wordt gewerkt met een omgevingstafel.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025, voor minimaal 32 uur per week;

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op juridisch of planologisch gebied;

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het behandelen van bestemmingsplanprocedures;

  4. Beschikbaar op maandag, woensdag en donderdag;

Gunningscriteria / wensen  (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planjurist ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke organisatie; (35 punten)

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van de bestemmingsplantoets en bestemmingsplan procedures; (25 punten)

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met adviseren op en meeschrijven aan Omgevingsplannen; (15 punten)

  4. Aantoonbare kennis van actuele Wet en regelgeving op het gebied van RO/Omgevingswet en ontwikkelingen hierop, benoem dit duidelijk in het cv); (10 punten)

  5. Maximum uurtarief van €115,-  exclusief BTW /  inclusief fee Flextender en reiskosten woon- werk. (15 punten)

Competenties

  • Gedegen planjuridische kennis en communicatief vaardig;

  • Ervaring met overleg met initiatiefnemers;

  • Politiek sensitief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A.  Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur