Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 sept 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
23 apr 2025Organisatie
Over Ons
Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door bepaalde operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR met onze eigen expertise units over te nemen, creëren we meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen we voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en provincie Overijssel. Op die manier kunnen zij zich focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis in Zwolle. Een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken. Zwolle is booming, een stad en regio in groei en bloei!
Het Team
Ons team Inkoop & Contractmanagement is volop in ontwikkeling en blijft groeien. Het team bestaat uit Contract -en Leveranciersmanagers, variërend van junior tot aan senior. Samenwerking en meedenken is voor ons vanzelfsprekendheid. Door onze betrokkenheid bij Gebruikersverenigingen van gemeentelijke applicaties en onze deelname aan de Vakgroep Strategisch Leveranciersmanagement VNG en onze ondersteuning aan overkoepelende provinciale contracten dragen we mee aan een maatschappelijke verantwoordelijkheid om ICT betrouwbaar en beheersbaar aan te schaffen.
Omschrijving van de opdracht
Samen met de andere contract- en leveranciersmanagers ben je verantwoordelijk voor de ICT-contracten van Ons en onze partners.
In deze functie:
Beheren en optimaliseren van je (interne)klant- en leveranciersrelaties: Je bent verantwoordelijk voor ‘jouw’ ICT-leveranciers en bespreekt de financiële en contractuele aspecten van de dienstverlening;
Monitoren en verbeteren van contractprestaties: Je evalueert de effectiviteit en doelmatigheid van contracten, stelt verbeteringen voor en implementeert deze om onze dienstverlening te optimaliseren;
Je werkt veel samen met collega’s van de afdelingen ICT Operations en ICT Regie aan het inrichten van contracten volgens de vastgestelde governance en procedures.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement op het gebied van ICT;
Aantoonbare werkervaring met contractmanagement binnen de ICT-sector;
Geen mogelijkheid tot opname van vakantie gedurende de initiële duur van de opdracht;
Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie wat nodig is om deze opdracht tot een succes te maken en waarom hij/zij (op basis van voorgaande werkervaring) over de juiste kwaliteiten beschikt;
Selectiecriteria (weging totaal 100 punten)
Aantoonbaar in het bezit van certificaten in Cats CM en/of Nevi Contractmanagement (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten);
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting ICT en/of inkoop (15 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met GIBIT-contractvoorwaarden (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement op het gebied van ICT binnen een overheidsorganisatie (30 punten);
Uiterlijk beschikbaar per 12-mei 2025 (15 punten);
Uurtarief maximaal €105,- excl. btw en incl. reiskosten woon-/werkverkeer (10 punten).
Competenties
Je hebt een scherp analytisch vermogen en neemt graag het initiatief.
Je bouwt actief aan relaties binnen en buiten de organisatie en je neemt zelfstandig de leiding in projecten.
Je bent een teamspeler.
Je ziet kansen waar anderen obstakels zien en bent vaardig in het creëren van draagvlak.
Je hebt een hands-on mentaliteit.
Je vindt onderhandelen een sport en bent altijd uit op een maximaal resultaat zonder daarmee de relatie onder druk te zetten.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg, in principe op locatie bij Ons, incidenteel bij partner en bij uitzondering een keer thuis
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 2 mei 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 1 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westerveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Westerveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".