Medior huisvestingsadviseur Area 19

Technische Universiteit Eindhoven

5612 AZ Eindhoven, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 20 Noord-Brabant

Begindatum:

15 mei 2025

Einddatum:

15 nov 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

23 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Aanleiding en doelstelling van de opdracht
Op de campus van de TU/e wordt een nieuwbouw, met als werktitel Area 19, gerealiseerd. Dit gebouw is het onderdeel van Plan Future Campus, dat het resultaat is van de bijstelling van Vastgoedstrategie (besluitvorming 2023) en de actuele ontwikkelingen in 2024, zoals groei van studenten en personeel door Beethoven. Het gebouw biedt ruimte aan de behoefte aan extra lab-, kantoor- en onderwijsvoorzieningen.

In overleg met decanen heeft Area 19 het thema Semicon gekregen, waarin de faculteiten AP&SE, EE en ME rond dit thema samenwerken. Met de realisatie van Area 19 kunnen onderzoek en onderwijs zich verder ontwikkelen op de campus, aangezien ook ruimte wordt gecreëerd in bestaande gebouwen voor verdere samenwerking, bijvoorbeeld op het thema Health.

Locatie en omvang
De beoogde locatie is tussen Pendulum (S1) en P6, waar de nieuwbouw voor de cleanroom wordt gebouwd. Er is een duidelijke relatie tussen thema semicon, de cleanroom en onderzoeken/onderzoeksgroepen in Flux, Qubit en Cascade. Area 19 ligt één loopbrug van de cleanroom vandaan.

Het project omvat:

  • Omvang labs (5.000 m2 NO), onderwijs: 1 lecture hall 600 personen en 2 lecture halls voor 150 personen (ca. 1.500 m2 NO), kantoren (3.000 m2 NO) en overige voorzieningen (1.500 m2 NO). Deze omvang is grof berekend en dient nader te worden onderzocht.  

  • Totaal programma van ca. 11.000 m2 nuttig vloeroppervlak 

  • Minimaal 1 loopbrug naar de cleanroom. (N.B. verbinding via bestaande loopbrug met Traverse is uitgangspunt) 

Betrokkenen:

  • Drie faculteiten (decanen, managing directors, vertegenwoordigers van onderzoeksgroepen, gebruikers)

  • Onderwijsbestuur (decaan, directeur),

  • Diensten Real Estate (RE), Facility Management Center (FMC), Library and Information Services (LIS)

Omschrijving van de opdracht
Je komt te werken op de afdeling Campus & Facility, voorheen Real Estate, Strategy.

Voor dit project start de dienst RE in samenwerking met de toekomstige gebruikers met het opstellen van een visie, ruimtelijk functioneel en technisch Programma van Eisen voor vastgoed, onderwijs, kantoren en ondersteunende ruimten voor Area 19. Deze opdracht gaat over het onder regie van het interne RE-projectteam leveren van werkzaamheden ten behoeve van het proces van het opstellen van het PvE.

Buiten de scope valt het Ruimtelijk functionele en technische eisen binnen laboratoria. Hiervoor wordt een ander adviesbureau gevraagd.

Er wordt uitgegaan van de volgende werkzaamheden:

  • Bijwonen sessies met gebruikers;

  • Samen met het RE-projectteam voorbereiden van sessies met gebruikers;

  • Vertalen van input vanuit RE en vanuit sessies met gebruikers naar een ruimtelijk functioneel Programma van eisen (vastgoed, onderwijs, kantoren, ondersteunende voorzieningen) en de labs op hoofdlijnen (alleen rondom de labs);

  • Vertalen van input vanuit RE en vanuit sessies met gebruikers naar een technisch Programma van eisen (vastgoed, onderwijs, kantoren, ondersteunende voorzieningen). Labs niet;

  • Checken van het PvE op consistentie, compleetheid en leesbaarheid.

Door de TU/e zullen kaders worden meegegeven op diverse terreinen, waaronder:

  • Sjabloon ruimtelijk functioneel en technisch Programma van Eisen;

  • Bouwstenenboek;

  • Technisch handboek;

  • Stedenbouwkundige eisen (op hoofdlijnen);

  • Diverse interne normen en beleidsstukken.

Ervaring
De medior huisvestingsadviseur heeft de volgende ervaring:

  • Minimaal 5 jaar ervaring als huisvestingsadviseur;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met het opstellen van Programma’s van Eisen;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met multi disciplinaire teams;

  • Ervaring met vergelijkbare (complexe) organisaties.

Competenties

  • Communicatief vaardig: schriftelijk en mondeling;

  • Teamspeler;

  • Analytisch vermogen;

  • Creativiteit: Het vermogen om innovatieve en inspirerende concepten te ontwikkelen die aansluiten bij de doelstellingen van het project;

  • Organisatie sensitief.

Opleidingseisen
De medior huisvestingsadviseur heeft de volgende opleiding: Minimaal afgeronde WO opleiding bouwkunde of vergelijkbaar.

Vaardigheden
De medior huisvestingsadviseur heeft de volgende vaardigheden:

  • Beheersing Nederlandse en Engelse taal in woord en schrift;

  • Vertalen van gebruikerswensen en -eisen naar huisvestingseisen;

  • Kan goed schakelen tussen strategisch en tactisch niveau;

  • Kan samenhang en verschillen doorzien en gerichte vragen stellen;

  • Kan omgaan met verschillende belangen in een politiek complexe omgeving.

Gunningscriteria

  1. ????Inschrijver wordt verzocht 2 documenten te uploaden: (70 punten)???????

    • 1) CV en referenties
      Inschrijver wordt verzocht het C.V. van de in te zetten kandidaat te uploaden en de competenties van de kandidaat specifiek aan te geven met betrekking tot de opdracht zoals beschreven in deze offerteaanvraag. 
      Relevante ervaring met betrekking tot deze opdracht dient uitgebreid uitgeschreven te worden in referentieopdrachten met contactgegevens van de referent.

    • 2) Persoonlijke motivatie en visie
      ???????De kandidaat dient een persoonlijke motivatie te schrijven, specifiek voor deze opdracht.
      Kernvraag: Waarom is hij juist zo geschikt voor deze opdracht.

      ???PS. Gelieve de naam van de organisatie en de naam van de kandidaat in de bestandsnaam te verwerken. 

  2. Uurtarief (excl. btw) (30 punten)

Inzet
Het betreft een uitvraag voor gemiddeld 20 uren per week. Deze inzet is indicatief, aan deze inzet kunnen geen rechten worden ontleend. De beoogde startdatum is medio mei 2025 en de beoogde einddatum is medio november 2025.

Er geldt een proefperiode van 1 maand, waarna de overeenkomst ter beoordeling door Opdrachtgever verlengd of beëindigd wordt, waarbij aan de beëindiging geen kosten verbonden zijn.
Na deze initiële looptijd is er de mogelijkheid de opdracht onder gelijkblijvende voorwaarden te verlengen totdat het project volledig is afgerond.

Het is Inschrijver niet toegestaan om meerdere kandidaten aan te bieden voor deze inzet. Kandidaten zijn geen student of medewerker bij de TU/e.

Aanvullende informatie
Het betreft een uitvraag voor gemiddeld 20 uren per week. Deze inzet is indicatief, aan deze inzet kunnen geen rechten worden ontleend. De beoogde startdatum is medio mei 2025 en de beoogde einddatum is medio november 2025.

Let op: Gezien de aard van onderhavige opdracht is het niet mogelijk om hiervoor als zzper zelfstandig in te schrijven. Alle verplichtingen, ook die krachtens de belasting-, zorgverzekerings- en sociale verzekeringswetgeving met betrekking tot Personeel van Opdrachtnemer, komen ten laste van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever tegen elke aansprakelijkheid die daarmee verband houdt waaronder mede begrepen aanspraken van het Personeel van Opdrachtnemer gebaseerd op het beweerdelijk bestaan van een arbeidsovereenkomst met Opdrachtgever, alsmede aanspraken van derden (zoals de Belastingdienst) in dit verband.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur