Begindatum:
15 mrt 2025Einddatum:
15 sept 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
14 feb 2025Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
De gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit.
Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.
De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.
Opdracht
In Veenendaal zijn we op zoek naar een handhavingsjurist ondermijning. Helaas maakt de georganiseerde criminaliteit in Nederland misbruik van ook de (lokale) overheid, door middel van bijvoorbeeld vergunningen, subsidies en/of andere zaken. De gemeente Veenendaal wil via een integrale bestuurlijke aanpak dit misbruik voorkomen en samen met haar ketenpartners één front vormen tegen de georganiseerde criminaliteit. Als handhavingsjurist ondermijning heb je hierin een spilfunctie, doordat jij in goed contact staat met andere teams, externe partners en burgers. Ook heb je veel contact met de burgemeester op het gebied van handhaving en/of de openbare orde. Als handhavingsjurist verzamel je alle relevantie informatie om vervolgens het college van B&W of de burgemeester goed te adviseren over de afhandeling van een zaak. Jij bent daarbij ook verantwoordelijk voor het opstellen van de te nemen handhavingsbesluiten.
Het hebben van geen 9-17 uur mentaliteit is een must voor deze opdracht. Integrale controles vinden vaak in de avonduren plaats en het uitwerken van handhavingsbesluiten moet soms ook buiten kantoortijden gebeuren!
Wat ga je doen?
-Je onderzoekt signalen van ondermijning;
-Je adviseert over de aanpak van de handhavingszaken ondermijning;
-Je stelt de handhavingsbesluiten op (o.g.v. Wet Damocles en APV en indien nodig ook ook op grond van de Omgevingswet) en vertegenwoordigt het college bij de bezwaarschriftencommissie en rechtbank;
-Je bent verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van de besluiten.
Waar kom je te werken?
Je komt te werken binnen het team Ruimtelijke Ordening en Bouwen. Dit team is verantwoordelijk voor het ruimtelijk beleid, de vergunningverlening en ook het toezicht en de handhaving hierop. Het team bestaat uit ongeveer 40 medewerkers en met elkaar bouwen we aan de ruimtelijke kwaliteit van onze gemeente.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau op het gebied van recht, veiligheid of bestuurskunde;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de handhaving bij een gemeentelijke organisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met handhavingszaken op het taakveld ondermijning.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van handhaving ondermijning bij een gemeentelijke organisatie (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als coördinator bij het uitvoeren van integrale controles (40 punten);
6. Een maximum uurtarief van €95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (20 punten).
Competenties
Communicatief vaardig;
Planmatig en resultaatgericht kunnen werken;
Teamspeler;
Uitstekende beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 4 maart 2025 van 14:30 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
Gemeente Veenendaal heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).